navigacija Naslovnica Premium

NEZGODE VODITELJA

1.5.2012 17:39

Može li ubistvo nakon samoubistva?

Crnogorske TV ličnosti prisjećaju kako su sagovornike nazivale pogrešnim imenom, kako su vodile dnevnik sa muvom u studiju ili mačkom na krovu

Može li ubistvo nakon samoubistva?
Foto: Arhiva Vijesti Autor: Mirela Hodžić

Svaka profesija je podložna greškama, ali se one uglavnom brzo zaboravljaju. Kada se bavite novinarskim zanatom, greške vas mogu skupo koštati, naročito u živom programu koji gleda veliki broj ljudi.

Sa razvitkom tehnologije, “muka” TV lica je veća, jer se klipovi sa kiksevima u programu odmah pojave na kanalu YouTube.

Iako nezgode uživo mogu biti i veoma simpatične, pojedinim crnogorskim voditeljima ova tema izgleda nije mila, pa su odbili da ih još jednom podijele sa javnošću, ovoga puta sa čitaocima “Vijesti”. Slijede priče onih koji su se rado prisjetili svojih grešaka.

Sabrija Vulić, novinar RTCG počeo je svoju karijeru na radiju i upravo tada mu se dogodila najveća “nezgoda”:

“Sjećam se neđe sa početka karijere da je u studiju sa mnom bio gost, koji je jedan od mojih najboljih drugova iz djetinjstva. Neposredno prije najave sam mu zaboravio ime. Zaboravio sam ime čovjeka sa kojim sam proveo cijelo djetinjstvo”, prisjeća se Vulić, koji od tada pa do danas rijetko kad zapiše sva pitanja za sagovornike, ali ime i prezime uvijek.

“Situaciju sam u tom trenutku riješio tako što sam direktno prešao na razgovor, bez predstavljanja. Sa televizije se ne sjećam nekih žešćih lapsusa, nije da krijem nego zaista ne mogu da se sjetim. Ali ovo pamtim cijeli život, jer je to bilo tokom prve godine moje karijere”, objašnjava novinar događaj sa lokalne primorske radio-stanice.

Ko kaže da nikada nije napravio grešku ne govori istinu

Sličnu situaciju je doživjela i Ivona Blagojević koja je tokom emisije “Top Voley” koleginicu drugim imenom oslovila.

“Moj najveći lapsus je bio kada sam Nelu Popović uporno zvala Ivanom Popović. Iz kojeg razloga zaista ne znam, možda zato što veoma liče. Tokom emisije sam tu grešku više puta ponovila, ali mi nije to zamjerila jer se znamo i privatno”, ispričala je kroz smijeh Ivona, i dodala da onaj ko kaže da nikada nije napravio grešku ne govori istinu.

“To je bio živi program gdje nema ispravke. Po mom mišljenju, do sada mi je to najveći lapsus koji sam napravila ”, ispričala je ona.

Ramović pogriješio naziv svoje televizije

Damir Ramović, voditelj dnevnika na televiziji Vijesti iz svog sjećanja je izdvojio dva lapsusa:

“Jednom prilikom mi se desilo da sam greškom rekao 'izjavio je za televiziju Teuta', umjesto za televiziju Vijesti, dok sam drugog puta umjesto Nebojša Medojević izgovorio Nebojša Mandić”, ispričao je on.

Milica Minić, novinarka Atlas televizije na pitanje koji je najveći lapsus koji je napravila, počela je priču skoro bez razmišljanja:

“Prije skoro tri godine, kada sam počela da radim, poslali su me na teren kako bih se uključila uživo u dnevnik. Desilo se dvostruko ubistvo i samoubistvo, teška komplikovana priča, jer se ispostavilo da ubica nije onaj za koga se pretpostavljalo”.

Ona dodaje da je su do odlaska na teren stizale nove informacije i ispravke starih.

“U svoj toj frci koju nosi televizijski posao, ja sam u momentu tokom uključenja izgovorila da je čovjek ubio sebe, a potom i suprugu. Neko je rekao tako nešto ranije i ja sam to zapisala. Rekla sam sve ostalo bez greške, imala sam dobre informacije o tome šta se desilo i kako”, objašnjava Milica Minić, kojoj je najsmješnije to što niko nije primijetio, pa čak ni ona dok je nije nazvao prijatelj.

“Za grešku sam saznala tek kada me je nazvao prijatelj i rekao: 'Bila si toliko uvjerljiva da sam počeo da razmišljam o tome kako je taj metak nekako prošao kroz njega, pa je možda zbog blizine prošao i kroz nju'”, ispričala je novinarka koja vjeruje da veliki dio gledalaca nije shvatio da je u pitanju greška, jer je do samog kraja priloga ostala ozbiljna.

Treba se izviniti

Voditeljka dnevnika sa možda najviše iskustva u Crnoj Gori, Ljiljana Blagojević sa IN televizije, ispričala je da je tokom karijere kao i svako drugi imala lapsuse i greške, ali su u većini slučajeva bile u pitanju greške u izgovaranju jednog slova ili čitanje engleskih riječi.

“Tokom rada na RTV Sarajevo grešaka nije smjelo biti, jer bi maltene pokrenuli disciplinski postupak. Tada smo u hodniku imali tablu na kojoj se nakon kolegijuma pisalo kako se čitalo, kakvi su bili prilozi i slično, tako da bi bilo kakav lapsus bio na toj tabli kao na stubu srama”, govori ona i dodaje da nije bezgrešna, pa su se čak i njoj dešavale ozbiljnije greške.

“Tokom dnevnika na IN televiziji prije dvije godine bila je najava za Iliju Ašanina, doktora iz Nikšića. Ispred te najave je bio prazan hod, odnosno prilog i kolega realizator me je tada zapitao 'Ljiljo, kako se zvaše onaj vaš Alija, Ilija?'. Objasnila sam mu da je u pitanju Ilija i u tih nekoliko sekundi je krenula najava i ja sam pod utiskom te priče na kraju rečenice kazala da će nam više informacija saopštiti Alija Ašanin”, ispričala je Blagojević i dodala da je to istovremeno bila pouka da ne treba pričati tokom pauza u dnevniku.

“Ne volim kada se pređe preko greške, jer je mnogo ljepše izviniti se i ponoviti rečenicu. Na kraju priloga sam ispravila grešku. Inače se u živom programu može svašta dogoditi, da vam proleti muva ili kao što se nama nedavno pojavila mačka na krovu studija”, otkrila je ona.

YouTube hitovi

Zahvaljujući sajtu YouTube nezgode voditelja često postanu prava atrakcija.

Crnogorski rekorder je klip “Ko je odje idiot?!” iz 2008. sa više od 50 hiljada pregleda. U njemu voditelj informativne emisije MBC televizije izgovara: “Izvinjavam se, očigledno da treba, ovaj, malo više koncentracije dok je ovaj idiot u pitanju” dok je na ekranu slika tadašnjeg ministra Branimira Gvozdenovića.

Kome novinarski žargon nije blizak, nije mogao znati da je voditelj mislio na prompter, dio opreme u studiju.

Jedan od svježijih primjera je klip “Pala tenda, je*i ga, RTCG” koji je sakupio više od 25.000 pregleda od februara ove godine. U prilogu, zbog greške montažera, emitovan je dio u kojem je reporterka javnog servisa koja je nakon saopštavanja da je pala tenda, dodala i psovku, koju mnogi smatraju uzrečicom savremenog doba – j*** ga.

Ipak, crnogorski kiksevi se ne mogu porediti sa nezgodama voditelja u regionu. Jedan od njih je u živom programu uz već pomenutu “uzrečicu” konstatovao da ne izgleda baš najbolje, dok je drugi kazao da “nakon udesa, srećom nema preživjelih”.

A voditeljka Pinka koja je pred kamerama pala u nesvijest sakupila je čak 1.6 miliona pregleda.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 glasova)

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Vijesti online" se ne mogu smatrati odgovornim za napisano.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama. Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite Ombudsmanu.

Nije dozvoljeno postavljanje eksternih URL-ova u komentarima!

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za novi izgled i funkcionalnosti portala Vijesti, možete pisati na redizajn@vijesti.me.

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za PREMIUM sadržaj možete pisati na premium@vijesti.me.

Izdvojeni komentari Komentara: 21

  • ivan007 6 godina i 6 mjeseci
    a nisu spomenuli najnoviji ispad na sun tv!
    • 0
    • 0
  • supertramp 6 godina i 6 mjeseci
    Aida..ne znam kako se preziva sa Tv Vijesti mi je najbolja spikerka,tako harizmaticna,prijatna... A i citava koncepcija njihovog dnevnika je super,kao na BBC ili tako nesto...u okruzenju jos bi pohvalio B92 i hrvatsku ,,Novu tv,, ...ostalo sve bzv,pogotovo Tv In sa onim presmijesnim parom sto gledaju u noge kamermanu i prave se da su sve napamet naucili..jos kad vidim ono ,,strajk zbog neizmirenih zarada,, prejako..hahaha!
    • 0
    • 0
  • supertramp 6 godina i 6 mjeseci
    Najjaci mi je ovaj sa MBC-a sto je rerekao za Gvozdenovica!! Svaka mu cast,sve je tacno rek'o! :)))))))))
    • 0
    • 0