navigacija Naslovnica Premium

JAČA POLITIČKU BAZU

2.8.2018 08:09

Orbanovi ljudi preuzeli još jedan medij

Kanal Hir TV je bio dio šire nagodbe između kupca Žolta Njergeša, lojalnog Orbanu, i tajkuna Lajoša Šimičke, bivšeg Orbanovog saveznika koji se razišao sa premijerom 2015

Orbanovi ljudi preuzeli još jedan medij
Foto: Reuters Autor: Angelina Šofranac

Nova uprava bliska premijeru Viktoru Orbanu preuzela je juče istaknuti mađarski TV kanal, potvrđujući medijsku dominaciju njegove vladajuće stranke Fides.

Orban je na izborima u aprilu ubjedljivom pobjedom osvojio treći uzastopni mandat i nastavio sprovođenje antiimigracione politike.

Njegova politička baza kod kuće je snažna, uključujući jak uticaj na većinu štampanih i elektronskih medija preko čvrste kontrole nad tržišnim regulatorom i saveznicima koji posjeduju sve veći broj izdanja, piše Rojters.

Kanal Hir TV je bio dio šire nagodbe između kupca Žolta Njergeša, lojalnog Orbanu, i tajkuna Lajoša Šimičke, bivšeg Orbanovog saveznika koji se razišao sa premijerom 2015.

Hir TV, Mađarska Sjedište Hir TV u Budimpešti 

Šimička je bio istaknuti oponent Orbana tokom izborne kampanje 2018, ali njegova otvorena podrška opozicionoj nacionalističkoj stranci Jobik nije donijela političku promjenu koju je želio jer je ta stranka potučena.

Šimička je nekoliko dana kasnije zatvorio svoje glavne novine i radio stanicu i Njergešu prodao preostale poslovne interese, uključujući nekadašnjeg građevinskog giganta Kozgep i ostale kompanije.

"Situacija u Hir TV je stabilna, kanal će nastaviti da radi i njegova budućnost će biti osigurana“, rekao je juče Njergeš. Dodao je da je imenovao provladinog medijskog menadžera Gabora Liskaja da nagleda rad u Hir TV.

Liskaj je nekada bio ključni Simičkin čovjek za medije, ali je nakon razlaza za Orbanom stao na stranu premijera i sada je na čelu medijske kompanije Mediaworks, stuba medijskog carstva naklonjenog Fidesu, koje ima široku mrežu listova i časopisa.

Iako se Njergeš u mađarskim opozicionim medijima opisuje kao premijerov porodični prijatelj, on se time nije bavio niti je odgovarao na pitanja prilikom obraćanja osoblju televizije Hir, prenio je Rojters.

Novinare je šokirala vijest o novoj upravi koja, kako je rekao jedan od njih, vraća staru gardu koja je stajala iza programa naklonjenog Fidesu prije 2015.

"To je pomalo deža vi“, rekao je taj novinar, dodavši da je relativna uređivačka sloboda koja je postojala pod opozicionim vlasnikom ponovo izgubljena.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

5 (1 glasova)

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Vijesti online" se ne mogu smatrati odgovornim za napisano.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama. Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite Ombudsmanu.

Nije dozvoljeno postavljanje eksternih URL-ova u komentarima!

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za novi izgled i funkcionalnosti portala Vijesti, možete pisati na redizajn@vijesti.me.

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za PREMIUM sadržaj možete pisati na premium@vijesti.me.

Izdvojeni komentari Komentara: 2

  • SajAga 3 mjeseca i 2 nedjelje
    Orban i Kacinski to 2 Zla koja imaju za Cilj da Razvale( jesr su je dosada Plackali) Evrorsku Uniju,,,sada kad Treba da Vracaju i Pomazu Nove Evropske zemlje, (Srbiju, Crnu Gori BiH i Makedoniju. Oni forsiraju Fasizam i Nacionalizam,,,a da im nije bilo Nemacke Davno bi Pocrkali od Gladi...
    • 1
    • 0
  • Maču1pikču 3 mjeseca i 2 nedjelje
    па кад га је мило научио како...
    • 1
    • 0