navigacija Naslovnica Premium

JOŠ ZA VRIJEME BUŠA

18.4.2011 15:07

Vikiliks: SAD tajno finansira sirijsku opoziciju

SAD je počeo finansirati sirijske opozicione političare u vrijeme administracije predsjednika Džordža Buša, nakon zamrzavanja političkih veza s Damaskom 2005.

Američki Stejt Dipartment tajno je finansirao sirijske opozicione političke partije i srodne projekte, uključujući i satelitski TV kanal koji emituje antivladin program u zemlji, javio je u Vašington Post, pozivajući se na diplomatske bilješke objavljene na Vikiliksu.

Satelitski kanal Barada TV, smješten u Londonu, počeo je emitovanj programa u aprilu 2009., ali je nedavno pojačao svoje operacije kako bi izvještavao o masovnim protestima u Siriji, u okviru dugogodišnje kampanje za rušenje autokratskog režima Bašara al Asada.

Udruženja za ljudska prava kažu da su Asadove snage  ubile veliki broj ljudi od početka protesta 18. marta. Sirija za nasilje okrivljuje "naoružane bande".

Barada TV usko je povezana s Pokretom za pravdu i razvoj, londonskom grupom sirijskih opozicionara u egzilu. Povjerljive američke diplomatske poruke pokazuju da je Stejt Dipartment ooj grupi dao šest miliona dolara od 2006., za vođenje satelitskog kanala i finansiranje ostalih aktivnosti u Siriji. TV kanal dobio je ime po rijeci Baradi, koja protiče kroz sirijski glavni grad Damask.

SAD je počeo finansirati sirijske opozicione političare u vrijeme administracije predsjednika Džordža Buša, nakon zamrzavanja političkih veza s Damaskom 2005., a ta finansijska podrška nastavljena je i pod predsjednikom Barakom Obamom, iako je njegova administracija težila obnavljanju odnosa sa Asadom.

U januaru je Bijela kuća imenovala svoje zvaničnike u Damasku, po prvi puta u šest godina.

Diplomatske depeše objavljene na  sajtu Vikiliksa, pokazuju da su zvaničnici poslanstva SAD-a u Damasku 2009. postali zabrinuti nakon što su saznali da se sirijski obavještajci raspitiju za program Stejt Dipartmenta, upozorivši da to može ugroziti pristup Obamine administracije.

Nije jasno da li Stejt Dipartment i dalje finansira sirijske opozicionare, ali diplomatske poruke preciziraju da su sredstva za tu namjenu bila osigurana do juna 2010., navodi Vašington Post.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 glasova)

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Vijesti online" se ne mogu smatrati odgovornim za napisano.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama. Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite Ombudsmanu.

Nije dozvoljeno postavljanje eksternih URL-ova u komentarima!

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za novi izgled i funkcionalnosti portala Vijesti, možete pisati na redizajn@vijesti.me.

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za PREMIUM sadržaj možete pisati na premium@vijesti.me.

Izdvojeni komentari Komentara: 1

  • 7 godina i 7 mjeseci
    vec vidjeno
    • 0
    • 0