navigacija Naslovnica Premium

"MEĐUZVJEZDANI POSJETILAC"

22.11.2017 09:07

Asteroid u obliku cigarete stigao iz drugog planetarnog sistema

Crvenkasti, izduženi meteorit putovao je milionima godina iz drugog planetarnog sistema prije nego što su ga otkrili naučnici sa havajskog univerziteta u Honoluluu.

Asteroid u obliku cigarete stigao iz drugog planetarnog sistema
Foto: nasa.gov Autor: Vijesti online

Dug je 400 metara, izgleda kao divovska cigareta i ne liči na bilo šta do sada viđeno u Sunčevom sistemu.

Astronomi su prvi put opazili "međuzvjezdanog posjetioca", kako ga je u svom saopštenju opisala NASA.

Iznenađeni viđenim, astronomi su se zagledali u neobičan oblik stjenovitog tijela, koji je deset puta duži nego što je širok, i jasno ga razlikuje od asteroida koji kruže oko Sunca.

Crvenkasti, izduženi meteorit putovao je milionima godina iz drugog planetarnog sistema prije nego što su ga otkrili naučnici sa havajskog univerziteta u Honoluluu, prenosi Hina.

"Ta stvar je veoma čudna", kazala je Karen Meh sa havajskog astronomskog instituta, koja je vodila istraživanje.

Asteroid, koji su nazvali Oumuamua (glasnik, na havajskom), otkriven je iz 19. oktobra, a otkriće je objavljeno u utorak u časopisu Nature.

"Decenijama smo teoretisalida su takvi međuvjezdani objekti tu negdje, a sada prvi put imamo direktan dokaz da postoje", rekao je jedan od čelnika NASA Tomas Zurbuhen.

"To istorijsko otkriće nam otvara novi prozor u proučavanju planetarnih sistema van Sunčevog", naglasio je.

• KuriloKurilovic 11 mjeseci