navigacija Naslovnica Premium

IMA DVA SUNCA, DVIJE ZORE I DVAS UMRAKA

1.3.2017 15:14

Astronomi otkrili "planetu Luka Skajvokera"?

U serijalu Ratova zvijezda, Tatuin je pustinjska planeta koja kruži oko dva sunca, a scena gdje ih Luk Skajvoker gleda jedna je od napoznatijih u istoriji filmova naučne fantastike

Astronomi otkrili "planetu Luka Skajvokera"?
Foto: ucl.ac.uk Autor: Vijesti online

Rodna planeta Luka Skajvokera, Tatuin, sa svoja dva sunca, dvije zore i dva sumraka, mogla bi stvarno da postoji, sugerišu astronomi.

Oni su, naime, pronašli prve dokaze kruženja planetarnih stjenovitih krhotina oko dva sunca, što sugeriše stvarno postojanje planete nalik onoj u Ratovima zvijezda.

Kako prenosi AFP, otkriće je važno jer krhotine izgledaju stjenovite, a do sada su sve planete otkrivene van našeg Sunčevog sistema, poznate pod nazivom egzoplanete, bili gasoviti divovi nalik Jupiteru, rekli su naučnici sa londonskog univerziteta.

"Nastanak stjenovite planete oko dva sunca smatrao se gotovo nemogućom misijom jer postojanje dvije gravitacije izuzetno otežava da se stijene i prašina čvrsto spoje i razviju u pravu planetu", rekao je naučnik Džej Farihi.

"Ali mi sada vidimo jasan znak formiranja stjenovite planete", naglasio je.

Stjenovite krhotine oko dva sunca otkrivene su u sistemu SDSS 1557 udaljenom oko hiljadu svjetlosnih godina od Zemlje. Rad je objavljen u časopisu Nature Astronomy.

Pokazalo se da planetarni materijal identifikovan u sistemu SDSS 1557 sadrži velike količine metala, uključujući silikon i magnezijum, prenosi Hina.

Astronomi su do otkrića došli pomoću dva velika teleskopa u Čileu.

U serijalu Ratova zvijezda, Tatuin je pustinjska planeta koja kruži oko dva sunca, a scena gdje ih Luk Skajvoker gleda jedna je od napoznatijih u istoriji filmova naučne fantastike.

• RΛZΞR 1 godinu i 6 mjeseci
    Silikon? Da nije silicijum možda?
  • stojan.perunov. 1 godinu i 6 mjeseci