navigacija Naslovnica Premium

"NEPT-MOON"

30.7.2017 14:37

Da li su astronomi otkrili prvi mjesec van Sunčevog sistema?

Astronomi su do danas otkrili više od 3.000 egzoplaneta – planeta koji kruže oko zvijezda van Sunčevog sistema. Lov na egzomjesece – objekte u orbiti koji kruže oko tih udaljenih planeta odvija se paralelno sa lovom na egzoplanete, ali do sada su ti vansolarni sateliti bili izvan dohvata sadašnje tehnologije

Da li su astronomi otkrili prvi mjesec van Sunčevog sistema?
Foto: Twitter.com Autor: Vijesti online

Grupa astronoma predvođena profesorom Dejvidom Kipingom sa univerziteta Kolumbija u Njujorku vjeruje da je otkrila prvi poznati mjesec van Sunčevog sistema - egzomjesec, prenosi BBC.

Ukoliko se otkriće potvrdi, taj egzomjesec biće zabilježen kao objekat u orbiti veličine i mase Neptuna koji kruži oko planete veličine Jupitera, ali sa 10 puta većom masom.

Signal je uhvatio NASA svemirski teleskop Kepler, a slijede daljnja istraživanja pomoću najvećeg svemirskog teleskopa Habl koji kruži oko Zemlje brzinom od osam kilometara u sekundi.

Astronomi su do danas otkrili više od 3.000 egzoplaneta – planeta koji kruže oko zvijezda van Sunčevog sistema. Lov na egzomjesece – objekte u orbiti koji kruže oko tih udaljenih planeta odvija se paralelno sa lovom na egzoplanete, ali do sada su ti vansolarni sateliti bili izvan dohvata sadašnje tehnologije.

egzomjesec

Kiping, koji je "većinu punoljetstva posvetio potrazi za egzomjesecima", oprezan je prema mogućem otkriću egzomjeseca.

"U ovom trenutku bismo ga opisali kao nešto što bi odgovaralo mjesecu, ali ko zna, možda se radi o nečem drugo”, kazao je Kiping.

U potrazi za egzomjesecima, astronomi tragaju za smanjenjem – zamućivanjem svjetlosti zvijezde prilikom prolaska – tranzita planeta.

"Uzbuđeni smo, ali sve dok ne primimo mjerenja sa Habla, izgledi da se radi o egzomjesecu su 50:50", dodao je Kiping.

Mjesec kandidat je poznat kao Kepler-1625b i uočen je oko zvijezde udaljenje oko 4.000 svjetlosnih godina od Zemlje. Zbog njegove veličine, članovi istraživačkog tima su ga nazvali "Nept-moon".

"Rekao bih da nam je to do sada najbolji kandidat za egzomjesec", kazao je Kiping.