navigacija Naslovnica Premium

LANSIRANJE RAKETE 11. SEPTEMBRA

5.9.2018 10:19

Japanski naučnici će uskoro testirati svemirski mini-lift

Jedna japanska firma radi na izgradnji lifta koji bi do 2050. godine u svemir prevozio turiste

Japanski naučnici će uskoro testirati svemirski mini-lift Ilustracija
Vijesti online
Foto: Shutterstock Autor: Vijesti online

Grupa japanskih naučnika koja radi na konstrukciji svemirskog lifta uskoro će obaviti prvo testiranje u svemiru s minijaturnom verzijom lifta, saopštili su sa Univerziteta Šicuoka.

Naučnici se nadaju da će uz pomoć deset metara dugačkog kabla postavljenog u svemiru između dva manja satelita uspjeti da pošalju minijaturni lift dimenzija 6 x 3 x 3 centimetara.

Raketom H-2B u svemir bi trebalo da se prenese sav potreban materijal. Njeno lansiranje predviđeno je za 11. septembar iz baze Tanegašima na jugu arhipelaga, piše Hina.

"Riječ je o prvom ovakvom pokušaju u svijetu kojim ćemo nastojati da testiramo kretanje lifta u svemiru", rekao je portparol univerziteta za AFP, dodavši da će se sve odvijati pod nadzorom kamera postavljenih u satelitima.

Do 2050. žele voziti turiste u svemir

Koncept svemirskog lifta koji bi se uz pomoć čvrstih kablova uspinjao više hiljada kilometara do svemirske stanice smještene u geostacionarnoj orbiti datira još iz 19. vijeka. Na tu je zamisao došao sovjetski astronaut Konstantin Tsjolkovski 1895. kad je ugledao Ajfelov toranj u Parizu.

Gotovo sto godina kasnije, Artur Klark, britanski pisac i pronalazač, jedan od najpoznatijih pisaca naučne fantastike, koji se ipak čvrsto držao nauke i njenih realnih dometa i hipoteza, obnovio je zamisao u knjizi "Rajski vodoskoci", objavljenoj 1978. godine.

Zasad taj san zbog tehnoloških prepreka još uvijek postoji samo u teoriji.

Ipak, jedna japanska firma na cijelu priču gleda puno optimističnije. Riječ je o firmi Obajaši koja sarađuje s timom naučnike sa Šicuoke. Njeni radnici rade na izgradnji vlastitog lifta koji bi do 2050. godine u svemir prevozio turiste.

Iz firme su objasnili kako namjeravaju da postave čvrstu karbonsku nanocijev, kabal strukturom dvadeset puta čvršći od čelika. Kabina lifta kretala bi se zahvaljujući divovskoj šipki dugačkoj oko 96.000 kilometara, što je četvrtina udaljenosti između Zemlje i mjeseca.

• Novi 2 nedjelje i 5 dana
    E što su ti Rusi. Kako li je samo Konstantin Eduardovich Tsiolkovsky postao astronaut, ako je umro u septembru 1935? Opet nepismeni novinari i prevodioci. Da li ikad pročitaju šta su napisali, prije nego što to objave?
  • sekule 2 nedjelje i 5 dana
    Do svemirske stanice je 400 kilometara a ne više hiljada!