navigacija Naslovnica Premium

ŠTA JE NOVO U SUNČEVOM SISTEMU

22.1.2016 17:15

NASA o pronalasku nove planete: To je tek zvijezda u nastajanju

"To naprosto još nije nova planeta. Prerano je da bi sa sigurnošću rekli da se radi o planeti. Ono što vidimo tek su prerane pretpostavke"

NASA o pronalasku nove planete: To je tek zvijezda u nastajanju
Foto: Beta-AP Autor: Vijesti online

Naučnici sa Kalifornijskog instituta za tehnologiju bili su uvjereni da su pronašli novu planetu, ali iz NASA stiže nova vijest oko "otkrića".

Majkl Braun i Konstantin Batigin su objavili priču o postojanju "Planeta 9" čije je postojanje tek trebalo da bude dokazano, ali NASA poručuje da je dokaza da planeta stvarno postoji premalo. Jim Grin iz NASA je poručio da je misteriozna planeta "tek zvijezda u nastajanju".

"To naprosto još nije nova planeta. Prerano je da bi sa sigurnošću rekli da se radi o planeti. Ono što vidimo tek su prerane pretpostavke", kazao je Grin.

Naučnici sa Kalifornijskog instituta za tehnologiju vjeruju da je nebesko tijelo za koje vjeruju da je planeta gasni džin velik skoro kao Neptun i da ima orbitu milijardu kilometara od putanje Neptuna, što znači da mu treba 10.000 do 20.000 godina da obiđe oko Sunca.

Batigin i Braun svoje tvrdne o toj planeti zasnivanju na matematičkim i kompjuterskim modelima i predviđaju da će otkriće teleskopom uslijediti u roku od pet godina. Do teorije su došli nakon što su uočili pet objekata u istom pojasu koji imaju istu tačku najbližu Suncu i isti ugao orbite u odnosu na ivicu Sunčevog sistema.

Prema Braunovim riječima, to ne može biti slučajnost i to samo može da znači da je u pitanju velika gravitaciona sila koja ih je posložila na taj način. Ta bi sila morala da dolazi od planete 10 puta veće mase od Zemljine koja je na udaljenosti 20 puta većoj od Neptunove.

Braun i Batigin tvrde da samo tijelo takve mase i udaljenosti može objasniti ponašanje Sedne i ostalih objekata u pojasu.

Pronalazak nove planeta bila bi potvrda da se i u našem Sunčevom sistemu možda kriju još mnoga za sada nepoznata iznenađenja, ali za sada nova planeta još zvanično ne postoji.

Batigin i Braun su svoje otkriće objavili u časopisu Astronomikal džurnal (Astronomical Journal) zato što, kako su kazali, žele i da drugi teleskopima traže devetu planetu Sunčevog sistema.

• DS 2 godine i 8 mjeseci
    "Astronomikal džurnal" ? Sjajno.
  • Hasan seckati 2 godine i 8 mjeseci
    Mora da je neka starleta. :)
  • Fileo 2 godine i 8 mjeseci
    NASA je odavno PR - reklamna agencija. Bave se samo animacijama, propagandom i podržavanjem bajki iz perioda "stare slave", kada su navodno letjeli na Mjesec. Prodat ručni sat sa Mjeseca, foto-aparat, grumen, kamen, pijesak... bla, bla, bla. Austronaut rekao ovo, ono. Sprdnja živa.