navigacija Naslovnica Premium

2.10.2015 07:13

NASA objavila dosad najbolje fotografije Harona

NASA objavila dosad najbolje fotografije Harona
Foto: Beta/AP Autor: Tanjug

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je sinoć dosad najljepše fotografije u boji Harona, Plutonovog najvećeg satelita.

Snimke je napravila sonda "Nju horajzon" tokom preleta Plutona u julu.

Na slikama se jasno mogu vidjeti masivni kanjoni i usjeci na površini Harona koji je dva puta manji od Plutona. Kanjoni se protežu u dužini od preko 1.600 kilometara iznad ekvatora, preko cijelog satelita. Ovi kanjoni su četiri puta duži od Grand kanjona, a u pojedinim segmentima dva puta dublji.

Plutonov najveći satelit otkrio je 1978. godine astronom Džejms Kristi koji mu je i dao ime po Haronu, starcu iz grčke mitologije koji je u svom čamcu prevozio duše mrtvih u Hadovo carstvo.

U NASA očekuju da "Nju horajzon" uskoro pošalje još bolje fotografije.

Američka sonda, lansirana 2006. sa zadatkom da istražuje patuljastu planetu Pluton i njegovih pet prirodnih satelita, trenutno se nalazi na pet milijardi kilometara od Zemlje.

S brzinom od 58.536 kilometara na sat (16,26 km/s) najbrži je objekt koji je čovjek izradio.