navigacija Naslovnica Premium

NA NJOJ NEMA ŽIVOTA, ALI JE SJAJNA

1.8.2015 18:23

NASA otkrila novu planetu: "Rudnik zlata" za naučnike

Kada bi do planete HD 219134b putovali 58536,6693 kilometara na sat, na odredište bi od Zemlje stigli za 387 hiljada godina

NASA otkrila novu planetu: "Rudnik zlata" za naučnike
Foto: NASA Autor: Vijesti online

NASA je van našeg sunčevog sistema otkrila stjenovitu planetu koja je zasad najbliža našoj. Independent.co.uk piše da je novootkrivena planeta veća od Zemlje i "potencijalni rudnik zlata u pogledu naučnih podataka".

Nova planeta se naziva HD 219134b i u poređenju sa nedavnim senzacionalnim otkrićem Keplera 452b, ova je preblizu svojoj zvijezdi da bi postojala mogućnost održavanja života na njoj.

Ali, druga razlika između ove planete i 'Keplera' je što je najnovije otkriće mnogo bliže Zemlji, i udaljena je 'samo' 21 svjetlosne godine (Kepler je udaljen 1.400). Svakako, 21 svjetlosne godine su i dalje prevelika udaljenost da bismo tu planetu ikada posjetili.

Evo nekoliko zanimljivosti u vezi sa novom planetom:

Kada bi do planete HD 219134b putovali 58536,6693 kilometara na sat, na odredište bi od Zemlje stigli za 387 hiljada godina.

HD 219134b se ne može vidjeti direktno, čak ni teleskopima, ali njena zvijezda se može vidjeti golim okom.

Blizina planete je istraživačima čini plodnim tlom da je dobro prouče uz pomoć prikladne opreme.

Naučnik Majkl Verner rekao je da će upravo ova planeta u narednim decenijama biti jedna od najviše proučavanih.

Nova planeta je od Zemlje je teža oko 4,5 puta, i veća za 1,6 puta, a da obiđe svoju zvijezdu treba joj tri dana.

Ovakve otkrivene planete naučno 'popularno' pripadaju tzv. kategoriji 'super Zemlje', a glavne su im zajedničke karakteristike da su veći od Zemlje, ali naizgled sličnih uslova i oblika, a među njih spada i nedavno otkrivena i Kepler 452b, koju su prozvali 'Zemljom 2'.

Dnevnik.hr