navigacija Naslovnica Premium

DA LI JE NA CRVENOJ PLANETI NEKADA POSTOJAO ŽIVOT?

8.6.2018 07:35

NASA pronašla organsku materiju na Marsu

NASA pronašla organsku materiju na Marsu
Foto: Reuters Autor: Vijesti online

Rover NASA pod nazivom "Curiosity" pronašao je organske materije u 3,5 milijarde godina starim sedimentima u krateru na Marsu, objavila je američka svemirska agencija, a prenose mediji.

Kako prenosi CNN, rover je takođe u Marsovoj atmosferi detektovao prisutnost metana.

Podaci prikupljeni bušenjem u Marsovom krateru "Gale" dio su potrage NASA za organskim molekulima koji bi mogli pokazati da je nekada na površini Crvene planete postojao život.

Potraga za životom izvan Zemlje fokusira se na "osnovne elemente" života kakvog poznajemo, što uključuje organske spojeve i molekule, premda oni mogu postojati i bez života.

Organske materije mogle bi biti potvrda o postojanju života u davnoj prošlosti, ili izvor hrane za život, prenosi CNN.

Metan se smatra najjednostavnijim organskim molekulom i prisutan je i na drugim mjestima u Sunčevom sistemu koja bi mogla biti pogodna za život, poput Saturna, ili Jupiterovih mjeseca Evrope i Titana. Međutim, ako život i postoji izvan Zemlje, mogao bi biti jako različit od onoga kakvog ga mi poznajemo.

Nova otkrića objavljena su u časopisu Science, a naučnici vjeruju da bi ona mogla predstavljati "veliki napredak u astrobiologiji".

"Jako smo proširili našu potragu za organskim spojevima, što je ključno u potrazi za životom", rekao je naučnik Pol Mahafi, autor studije i direktor u NASA Goddard Space Flight Centru.

I neke pređašnje studije ukazivale su na to da na Marsu postoji atmosferski metan i organski spojevi, ali podaci s Curiosity-ja osigurali su jasniju sliku o uslovima i procesima na Marsu danas, kao i u davnoj prošlosti prije više milijardi godina.

"Sa ovim novim nalazima, Mars nam govori da smo na dobrom tragu u potrazi za dokazima života. Uvjeren sam da će naše sadašnje i buduće misije dovesti do novih neočekivanih otkrića na Crvenoj planeti", rekao je naučnik NASA Tomas Zurbuhen.

• sonnyy 3 mjeseca i 2 nedjelje