navigacija Naslovnica Premium

KAKO PRIVUĆI PAŽNJU DALEKIH CIVILIZACIJA

8.11.2018 20:53

Naučnici osmislili neobičan sistem za komunikaciju sa vanzemaljcima

"Ovo bi bio izazovan projekat, ali ne i nemoguć", ističe Džejms Klark, vođa tima naučnika sa Masačusetskog instituta za tehnologiju

Naučnici osmislili neobičan sistem za komunikaciju sa vanzemaljcima Ilustracija
Foto: Shutterstock Autor: Vijesti online

Istraživači Masačusetskog instituta za tehnologiju (MIT) osmislili su neobičan metod kojim bismo vanzemaljskim civilizacijama mogli da otkrijemo naše prisustvo, ali i da im pošaljemo određene poruke.

Tim naučnika, koji je predvodio Džejms Klark sa MIT-a, navodi da bi bilo moguće koristiti lasersku tehnologiju za pravljenje "kosmičkog svetionika", koji bi mogao da privuče pažnju vanzemaljaca, čak na udaljenosti od 20.000 svjetlosnih godina.

Nova otkrića, objavljena u časopisu Astrofizički žurnal (The Astrophysical Journal), pokazuju da kombinacija snažnih lasera od dva megavata, koji bi bili emitovani kroz masivni teleskop veličine 30 do 45 metara i upereni ka svemiru, mogli da budu "mamac".

Sa ovom tehnikom, infracrvena radijacija bi bila dovoljno jaka da je inteligentna vrsta vanzemaljaca razlikuje od sunca.

"Jednom kada stupimo u kontant sa vanzemaljcima, mogli bismo da koristimo laserski zrak za prenošenje kratkih poruka", kažu istraživači.

"Ako bismo uspješno počeli da komuniciramo mogli bismo Morzeovom azbukom da šaljemo poruke, a one bi tamo stigle za nekoliko godina", kaže autor studije Džejms Klark.

Ipak, ovakva vrsta komuniciranja bi mogla da bude uspješna samo ako bi neko u svemiru mogao da protumači znake, prenosi B92.

Tim naučnika je otkrio da bi sistem mogao da se kreira pomoću postojeće tehnologije i instrumenata koji bi uskoro mogli da se razviju.

"Ovo bi bio izazovan projekat, ali ne i nemoguć", ističe Klark.

Iako sam projekat nailazi na dobre reakcije kod ljudi, ovakva laserska tehnologija bi mogla da bude pogubna po njihovo zdravlje, ali i da primijeti normalan rad satelita u svemiru.

• Nezavisna demokratska CG 1 nedelja i 1 dan
    budale, umjesto da nadju nacin da sakriju nasu planetu od njih..
    ( 1 )
    Marko89 14.11.2018 20:04
    Ne znam zasto bi je krili, kakvi god da su ti vanzemaljcu bolji su od nas, covjek kad pogleda sta se sve po svijetu dogadja, dodje do zakljucka da veceg olosa od nas ljudi nema.
  • rudi 1 nedelja i 1 dan
    pa valjda ti nebeski narodi koriste cirilicu?
    ( 1 )