navigacija Naslovnica Premium

ASTRONOMI UZBUĐENI NOVIM OTKRIĆEM

10.8.2017 21:42

Naučnici otkrili dvije potencijalno naseljive super-Zemlje

Vođa istraživanja, doktor Fabo Feng sa Univerziteta Herdfortšir, ističe da ovo otkriće predstavlja prekretnicu u potrazi za planetama sličnim Zemlji i razumijevanju neohpodnih uslova za život u poređenju sa njima

Naučnici otkrili dvije potencijalno naseljive super-Zemlje Ilustracija
Foto: Shuterstock Autor: Vijesti online

Dvije planete koje kruže oko zvijezde poput našeg Sunca mogle bi da budu pogodne za život, pokazalo je novo istraživanje.

Riječ je o planetama koja se nalaze u blizini zvijezde Tau Ceti i dio su sistema planeta čija je veličina slična našoj. Istraživači ističu da bi to moglo da znači da ćemo uskoro pronaći i druge planete pogodne za život, prenosi B92.

Blizina planeta i njihova sličnost sa Zemljom znači da bi najzad mogle da budu novi dom za ljude, tvrde astronomi i dodaju da bi to ujedno mogla da bude rizična ekspedicija.

Čini se da je zvijezda okružena ostacima nebeskih tijela, zbog čega naučnici pretpostavljaju da su planete često na udaru asteroida i kometa.

Astronomi su posebno uzbuđeni ovim otkrićem jer je riječ o planetama 1.7 puta manjim od naše, što ih čini najmanjim ikad pronađenim oko zvijezde poput našeg Sunca. Takođe su od značaja u potrazi za drugim planetama poput naše.

Vođa istraživanja doktor Fabo Feng sa Univerziteta Herdfortšir ističe da ovo otkriće predstavlja prekretnicu u potrazi za planetama sličnim Zemlji i razumijevanju neohpodnih uslova za život u poređenju sa njima.

Zvijezde poput Sunca daju najveću nadu za pronalaženje planeta izvan Sunčevog sistema na kojima bi život bio moguć. Tau Ceti, omiljena destinacija pisaca naučne fantastike, veoma je slična Suncu i po veličini i po svjetlosti.

Poput Sunca, ona ima zonu oko sebe sa uslovima pogodnim za život. U toj zoni, temperature nisu previše visoke ili suviše niske, već su upravo takve da je postojanje vode u tečnom stanju moguće.

Nijedna od dvije pronađene "super Zemlje" ne leži u centru spomenute zone. Orbita jedne smještena je na unutrašnjoj granici, a druge na spoljašnjoj.

Koautor doktor Miko Tuomi ističe da im je novija tehnika omogućila da naprave razliku između svjetlosnih signala uzrokovanih prisustvom planeta i zvjezdanih aktivnosti.

"Bez obzira na to kako gledamo na zvijezdu, čini se da postoje najmanje četiri planete koje se kreću po svojoj orbiti", dodaje on.

• gagos 1 godinu i 1 mjesec