navigacija Naslovnica Premium

PUT NA CRVENU PLANETU

11.9.2018 10:49

Naučnici otkrili kako će izgledati ljudske kolonije na Marsu

Plan uključuje slanje robota koji će izgraditi bazu, iskorišćavanje prirodnih resursa i konačno slanje posade na površinu, koja bi mogla živjeti tamo najmanje devet mjeseci

Naučnici otkrili kako će izgledati ljudske kolonije na Marsu Mars (ilustracija)
Foto: Shutterstock Autor: Vijesti online

Tim istraživača razvio je plan kako bi ljudi mogli kolonizovati Mars, Mjesec ili potencijalno bilo koju planetu u solarnom sistemu.

U novoj studiji istraživači sa švajcarskog instituta École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) dizajnirali su samoodrživu istraživačku bazu koja bi potencijalno podržala misije od nekoliko godina.

Plan uključuje slanje robota na Mars koji će izgraditi bazu, iskorišćavanje prirodnih resursa crvene planete i konačno slanje posade na površinu, koja bi mogla živjeti tamo najmanje devet mjeseci, prenosi Klix.

Poput drugih, EPFL-ovi naučnici vjeruju da se baza može postaviti na sjevernom polu Marsa. Mnogi eksperti, među kojima je i milijarder Ilon Mask, pretpostavljaju kako su Marsovi polovi pogodni za održiv ljudski život jer sadrže vitalne prirodne resurse.

"Polovi su možda izazov na samom početku, ali su najbolja lokacija dugoročno jer imaju prirodne resurse koje možda možemo koristiti. Željeli smo razviti strategiju baziranu na tehnologijama koje su odabrane u skladu s tim i opisuju probni scenario na način da će 20 godina od sada astronauti moći obavljati takvu misiju", kazala je An-Marlen Rede, predvodnica studije.

Istraživačka baza bi se sastojala od tri različita modula. Glavna građevina baze uključivala bi centralno jezgro 12,5 metara visine i pet metara širine. Naučnici je opisuju kako minimalan prostor za život u kojem bi se nalazili bitni materijali i dobra. Tri kapsule za življenje bi bile zakačene na jezgro preko zračnih blokova.

Sve bi bilo napravljeno od polietilenskog vlakna i sloja leda debelog tri metra. Ovo bi štitilo posadu od radijacije i mikrometeorida.

Takođe, rade na sistemu krana koji bi orbitirao oko Marsa i služio kao transferna tačka za dobra između šatla koji dolazi sa Zemlje i baze na Marsu.

Vjeruje se kako polovi na Marsu, kada se otope, mogu proizvoditi vodu, kiseonik i azot.

U prvoj ekipi poslali bi šest osoba koje bi tamo došle tokom ljeta na sjevernom polu Marsa, što bi značilo da bi imali 288 dana konstantnog svjetla.

• MneForLikeEver 2 mjeseca
    Mogli su i SPC nazvat oni najbolje poznaju sve nebesko.
  • Majorov_bot 2 mjeseca
    Marsovci izgoreše, ne mogu dočekati dok dođu Zemljani. Kolika avetinja treba biti za preseljenje sa mjesta uslovnog za život na neuslovno.