navigacija Naslovnica Premium

ODGOVARA PLANETI IZ ČUVENOG SERIJALA

21.9.2018 21:25

Naučnici otkrili planetu Vulkan iz "Zvjezdanih staza"?

Naučnici otkrili planetu Vulkan iz "Zvjezdanih staza"? Hipotetički izgled otkrivene planete
Vijesti online
Foto: screenshot (NASA) Autor: Vijesti online

Naučnici su otkrili planetu koja bi po karakteristikama i poziciji odgovarala planeti Vulkan iz poznatog naučno-fantastičnog serijala "Zvjezdane staze" (Star Trek), prenosi CNN.

Planeta se nalazi u orbiti zvijezde HD 26965 koja je ljubiteljima Star Treka poznatija pod nazivom 40 Eridani A, kako ju je imenovao kreator serijala Džin Rodenberi. On je još davne 1991. u saradnji s astronomima iz Centra za astrofiziku Harvard-Smitsonijan pisao časopisu "Sky and Telescope" i detaljno objasnio zašto je zvijezda 40 Eridani A idealna za Spokovu planetu Vulkan: "Vulkan bi trebalo da kruži oko svoje primarne zvijezde, narandžastog patuljka spektra K1... Uz tu zvijezdu, nalazile bi se još dvije, bijeli patuljak magnitude 9 i crveni patuljak magnitude 11, koje bi kružile jedna oko druge u blizini glavne zvijezde i prekrasno bi sjajile na vulkanskom nebu."

Prva planeta kategorije ''Super Zemlja''

Ali, vratimo se u naučnu stvarnost.

Otkriće planete slične Vulkanu objavljeno je ove sedmice u mjesečnom izdanju Kraljevskog astronomskog društva, te je to prva planeta kategorije ''Super Zemlja'' koji je otkrio Dharma Endowment Foundation Telescope. Teleskop prečnika 127 centimetara nalazi se na vrhu planine Maunt Lemon u Arizoni. Planeta kruži oko trostrukog Sunčevog sistema, udaljenog od Zemlje 16 svjetlosnih godina, piše Indeks.

Planete koje spadaju u navedenu kategoriju veće su od Zemlje, ali nisu toliko velike kao naši planetarni divovi poput Jupitera ili Saturna. Novootkriveno tijelo najbliža nam je ''Super Zemlja'' koja kruži oko zvijezde slične našem Suncu.

Pogodna za razvoj života?

Da bi spomenuta planeta mogla biti pogodna za razvoj života trebalo bi da se nalazi na takvoj udaljenosti od zvijezde da je moguće postojanje vode u tekućem stanju. To bi za tu planetu značilo da bi trebalo da ima orbitu bližu svojoj zvijezdi od Zemljine pa bi Vulkanci slavili svoj rođendan svakih šest mjeseci, piše NASA na svojim stranicama.

• plavi8 2 mjeseca i 3 nedjelje
    ja pomislih Volkano. ne bi me zacudilo da gazda Volkana ima planetu. moze citavu zemlju da kupi. a i mars.
  • Novičok 2 mjeseca i 3 nedjelje