navigacija Naslovnica Premium

22.6.2017 19:37

Naučnici sumnjaju da postoji i deseta planeta Sunčevog sistema

Naučnici sumnjaju da postoji i deseta planeta Sunčevog sistema
Foto: Shutterstock Autor: Vijesti online

Spoljna ivica Sunčevog sistema krije nebesko tijelo veličine Marsa, koje bi moglo biti deseta planeta koja kruži oko naše zvijezde, prenosi britanski Dejli mejl.

Ovaj još nepotvrđeni svijet, nazvan "Planeta 10", dio je hipoteze kojom naučnici pokušavaju da objasne neobične orbite objekata na ivici Sunčevog sistema. Postoji, dakle, mogućnost, da na njih utiče neko veliko tijelo udaljeno od nama bliskih planeta.

Naučnici Univerziteta u Arizoni proučavali su orbite patuljastih planeta i asteroida u Kujperovom pojasu.

"Prema našim proračunima, nešto veličine Marsa bilo bi potrebno da se izazove takvo zakrivljenje orbite", kaže dr Ketrin Volk, postdoktorantkinja koja radi u Lunarnoj i planetarnoj laboratoriji Univerziteta u Arizoni.

Procjenjuje se da u Kojperovom pojasu postoji više od 33.000 objekata sa više od 60 metara u prečniku, kao i tri patuljaste planete.

Objekat koji bi mogao da bude deseta planeta našeg sistema, možda je dolutao do spoljne ivice Sunčevog sistema, nakon sudara sa nekom drugom planetom.

Taj objekat bio bi drugačiji od takozvane "Planete Devet", čije su postojanje naučnici pretpostavili prošle godine.

Dosad nisu pronađeni dokazi postojanja ovih tijela.

• RΛZΞR 1 godinu i 4 mjeseca
    Po tvojim komentarima evidentno je da si mnogo čitao nasine objave.
  • ivan30 1 godinu i 4 mjeseca
    a da brav nauci pravopis malo?
  • aa 1 godinu i 4 mjeseca
    Naucnici,NASA, kakvo zaglupljivanje...
    ( 1 )
    RΛZΞR 25.6.2017 15:43
    Po tvojim komentarima evidentno je da si mnogo čitao nasine objave.