navigacija Naslovnica Premium

TVRDE DA SU RIJEŠILI NEDOUMICU

1.12.2017 17:15

Naučnici uvjereni: Ovo je najstarija životinjska vrsta na planeti

Indicije koje su upućivale na to da su meduze najstariji živi višećelijski organizmi pojavile su se 2008.

Naučnici uvjereni: Ovo je najstarija životinjska vrsta na planeti Morski sunđer (Ilustracija)
Foto: Shutterstock.com Autor: Vijesti online

Morski sunđeri su najstarije u rodoslovnom stablu među svim neizumrlim životinjskim vrstama na planeti, zaključili su britanski naučnici, koji su okončali višegodišnje žučne rasprave o tom pitanju.

Nedavo sprovedene genetske analize upućivale su na nekoliko zaključaka, čineći naučnike neodlučnim u odgovoru na pitanje da li su sunđeri ili žarnjaci (meduze) stariji kada je u pitanju rodoslovno stablo neizumrlih životinja na planeti.

Rezultate istraživanja objavili su u časopisu Current Biology.

Zahvaljujući novom istraživanju koje je sproveo profesor David Pisani sa Fakulteta za biološku nauku i proučavanje Zemlje Univerziteta u Bristolu, sa velikom je sigurnošću zaključeno da su najstarije životinje na planeti ipak sunđeri.

Naučnici su istraživanjem utemeljenim na analizi strukturnih sekvencija bioloških makromolekula (DNK, proteini i drugi) zaključili da su sunđeri na samom dnu genetskog stabla svih životinja naše planete, prenosi Hina.

"Hipoteza o tome koja se od dvije životinjske vrste pojavila prva upućuju na potpuno različit razvoj ključnih organa, poput nervnog i probavnog sistema", rekao je Pisani.

"Saznati kojim su se redom pojavile dvije spomenute životinjske vrste u životinjskom stablu bitno je da bi shvatili sopstvenu evoluciju i porijeklo važnih karakteristika životinjske anatomije", kaže Pisani.

Filogenija je biološka nauka o genetičkim osnovama evolucijskih procesa i njihovim međugrupnim razlikama.

Indicije koje su upućivale na to da su meduze najstariji živi višećelijski organizmi pojavile su se 2008. u prvoj analizi filogenije proširenoj na životinjsko porijeklo.

"Od tada raspolažemo boljim tehnologijama pa smo uspjeli da riješimo nedoumicu", kazao je Pisani.

• KoqeBolje 9 mjeseci i 2 nedjelje
    nastalo ili nestalo
  • Dule66 9 mjeseci i 3 nedjelje
    Nas su učili da je sve nastalo u Srbiju
    ( 1 )
    KoqeBolje 2.12.2017 11:01
    nastalo ili nestalo
  • mika-potomak zelenasa 9 mjeseci i 3 nedjelje
    ovo JER najstarija vrsta na planeti?