navigacija Naslovnica Premium

NIKO NE ZNA ODAKLE STIŽU

2.8.2018 14:36

Novi teleskop registrovao signale iz svemira

Po definiciji FRB su radio emisije koje traju nekoliko milisekundi i dolaze iz nepoznatog izvora negdje iz svemira. Prvi put je zabilježen prije nekih desetak godina, što znači da je riječ o jednoj od novijih kosmičkih misterija

Novi teleskop registrovao signale iz svemira
Foto: Shutterstock Autor: Vijesti online

Novi radio teleskop u Kanadi uhvatio je nepoznat signal iz dalekog svemira, poznat pod nazivom FRB (Brzi radio izboji).

Teleskop nazvan CHIME (Canadian Hydrogen Intensity Mapping Experiment) smješten u Britanskoj Kolumbiji, 25. jula je po prvi puta uhvatio FRB signal frekvencije ispod 700 MHz i nazvao ga FRB 180725A.

Po definiciji FRB su radio emisije koje traju nekoliko milisekundi i dolaze iz nepoznatog izvora negdje iz svemira. Prvi put je zabilježen prije nekih desetak godina, što znači da je riječ o jednoj od novijih kosmičkih misterija, piše Cnet.

Prema nekim od objašnjenja za ove pojave, moguće je da se radi o izboju magnetara (neutronske zvijezde s vrlo jakim magnetskim poljem), eksploziji crne rupe, ali neki kažu da je upravo to znak postojanja napredne vanzemaljske civilizacije.

CHIME je pušten u pogon prije nešto manje od godinu dana, a dizajniran je za prikupljanje podataka o FRB-ovima i drugim pojavama koji bi mogli dati odgovore na druga pitanja iz područja astrofizike. Otkriće FRB 180725A, objavljeno u AstronomersTelegram, vrlo je zanimljiv moment neistraženog područja, a potencijalno će poslužiti kao podstrek ostalim astronomima da obrate pažnju na ponovljene izboje na svim frekvencijama.

U saopštenju se ističe da su u proteklom tjednu zabilježeni i drugi FRB-ovi niskih frekvencija od čak 400 MHz-a, a prema prvim spoznajama, ti fenomeni nisu potekli od nekog izvora s planete Zemlje.

Do sada, otkriven je samo jedan ponavljajući FRB, a istraživači kažu da pojava koja šalje taj signal iz svemira zapanjujuće moćna, piše 24sata.hr.

• Ulqini1 1 mjesec i 2 nedjelje
    Rusi salju instrukcije DF
  • Comyo 1 mjesec i 2 nedjelje
    Leteći-nebeski.
  • Nezavisna demokratska CG 1 mjesec i 2 nedjelje
    DPS je skracenica za Drustvo Prijatelja Srba.