navigacija Naslovnica Premium

ASTRONOMI IZNENAĐENI

1.11.2017 19:30

Otkrivena planeta koja teoretski ne bi trebalo da postoji

Gasni džin, nazvan planeta "monstrum" zbog svoje veličine, velik je kao Jupiter, najveća planeta Sunčevog sistema, dok je zvijezda oko koje orbitira duplo manja od Sunca

Otkrivena planeta koja teoretski ne bi trebalo da postoji Umjetnička impresija izlaska Sunca na planeti NGTS-1b
Foto: University of Warwick Autor: BETA

Planeta "monstrum", koja teoretski ne bi trebalo da postoji, otkrivena je u orbiti mračne patuljaste zvijezde, na veliko iznenađenje astronoma.

To otkriće protivrječi prihvaćenom modelu formiranja planeta. Prema toj teoriji, oko malih zvijezda se mogu formirati stjenovite planete, "ali se ne može skupiti dovoljno materije za planetu veličine Jupitera", navodi se u saopštenju Kraljevskog astronomskog društva iz Londona.

Ipak, gasni džin, nazvan planeta "monstrum" zbog svoje veličine, velik je kao Jupiter, najveća planeta Sunčevog sistema, dok je zvijezda oko koje orbitira duplo manja od Sunca.

NGTS-1b

Novootkrivena planeta je dobila ime NGTS-1b, po mreži teleskopa koja ju je otkrila. Zvijezda je nazvana NGTS-1, a nalazi se u sazvježđu Kolumba, na oko 600 svjetlosnih godina od Zemlje.

"Otkriće NGTS-1b nas je stvarno iznenadilo ... toliko masivne planete ne bi trebalo da postoje oko malih zvijezda. Poluprečnik planete je oko četvrtine poluprečnika zvijezde i zaista je veliki u odnosu na domaćina. Poređenja radi, poluprečnik Jupitera nije ni 10 odsto poluprečnika Sunca", rekao je Danijel Bejlis sa univerziteta Vorik.

Navodi se da se NGTS-1b kreće veoma brzo, na distanci manjoj od tri odsto razdaljine Zemlje i Sunca, i pun krug oko svoje planete pređe za dva i po dana. Planete se stvaraju od oblaka prašine i svemirskog "otpada" koji se malo po malo skupljaju oko novih zvijezda.

• Mrdalo 1 godinu
    ili nisu dovoljno zeleni za novine
  • endi1 1 godinu
    Ni oni vjerovatno ne bi trebalo da postoje ali ...... cekamo objavu Vijesti
  • rudi 1 godinu
    a ona koja treba da postoji nije otkrivena?