navigacija Naslovnica Premium

Otkrivene dvije "nastanjive" planete van Sunčevog sistema

Otkrivene dvije "nastanjive" planete van Sunčevog sistema Ilustracija
Vijesti online
Foto: shutterstock.com Autor: Vijesti online

Svemirski teleskop "Kepler" otkrio je 104 nove planete van Sunčevog sistema, a među njima su četiri veoma slične Zemlji, od čega dvije imaju tekuću vodu na svojoj površini.

NASA je objavila da su dvije planete ipak previše vruće da bi se na njima razvio život kakav poznajemo, ali da su druge dvije u "nastanjivoj" zoni svoje zvijezde i imaju vodu.

Međunarodni tim naučnika sa Havaja, Kalifornije i Arizone potvrdio je ovo otkriće.

NASA precizira da se radi o stenovitim planetama čiji je prečnik 20 do 50 odsto veći od Zemljinog. Orbitalni period novootkrivenih planeta traje od pet i po do 24 dana, a dvije planete možda "dobijaju od svoje zvijezde iste količine zračenja kao i Zemlja od Sunca".

Jedna od dvije planete u "nastanjivoj zoni" koju su naučnici nazvali "K2-72c" ima godinu koja traje 15 zemaljskih dana jer je planeti toliko potrebno da dovrši jednu orbitu. Ova planeta je vjerovatno za desetak odsto toplija od Zemlje.

Drugoj potencijalno nastanjivoj planeti "K2-72e" godina traje 24 Zemljina dana, malo je dalje od svoje zvijezde i za šest odsto je hladnija od Zemlje.

Svemirski teleskop "Kepler" lansiran je 2009. godine kako bi tražio planete veličine slične Zemlji na kojim bi mogao da postoji život.

• BlazoMilov 2 godine i 2 mjeseca
    Kad zbog ovih stvari nijesi banovan, mogu ti reći:_ svaka ti častz. I tebi i vijestima
    ( 1 )
    Dragan 21.7.2016 16:03
    Sto da se banuje covjek ,Srbi su nebeski narod pa ce da naseljuju te planete
  • Legiša 2 godine i 2 mjeseca
    Prije ćeš ti, kao dio nebeskog naroda, tamo.
  • lolz 2 godine i 2 mjeseca