navigacija Naslovnica Premium

25.4.2018 17:32

Ova planeta zaudara poput pokvarenih jaja

Ova planeta zaudara poput pokvarenih jaja
Foto: Shutterstock.com Autor: Vijesti online

Gasovita planeta Uran skriva tajnu, objavila je američka svemirska agencija NASA, pojašnjavajući da "zaudara poput pokvarenih jaja".

Naučnici su se dugo pitali kog su sastava oblaci planete koja je udaljena oko 2,9 milijardi kilometara od Sunca.

"I nakon decenija posmatranja i misije NASA-inog Voyagera 2, Uran je zadržao jednu ključnu tajnu – sastav svojih oblaka", navela je NASA u saopštenju.

Naučnici su sada potvrdili da je jedan od ključnih sastojaka oblaka vodonik-sulfid, smrdljivi gas koji većina ljudi izbjegava, piše NASA.

Uran

Globalni tim naučnika došao je do toga zaključka uz pomoć spektrometra kojim je analizirao infracrveno svjetlo Urana koje je "uhvatio" teleskop na planini Mauna Kea na Havajima, prenosis agencija Hina.

Naučnici su do tada vjerovali da se radi o vodonik-sulfidu ali nijesu bili sigurni.

NASA poručuje da ljudi ne moraju da brinu oko mirisa vodonik-sulfida sa Urana jer bi ih prije mirisa u atmosferi u kojoj je temperatura minus 200 stepeni Celzijusa dokrajčila prvo hladnoća.

Otkriće vodonik-sulfida u oblacima Urana a možda i Neptuna suprotno je otkrićima sa divovskih gasovitih planeta Jupitera i Saturna koji su bliži Suncu i iznad čijih je oblaka otkriven amonijak ali ne i vodonik-sulfid.

Ta razlika postavlja pitanja oko forimranja i istorija planeta, dodaje NASA.