navigacija Naslovnica Premium

PINK OMALOVAŽIO I UVRIJEDIO TUŽIOCE

13.6.2018 19:15

I sud kaže da je "ružičasta televizija" zloupotrijebila slobodu informisanja

Više zaposlenih novinara i urednika tužili su Pink, u odvojenim tužbama, zbog zloupotrebe hapšenja Milića za diskreditaciju “Vijesti”

I sud kaže da je "ružičasta televizija" zloupotrijebila slobodu informisanja Fotografija nema nikakve veze s onim što je objavljeno: Mićunović
Foto: Luka Zeković Autor: Maja Boričić

Televizija Pink zloupotrijebila je slobodu informisanja i povrijedila ugled bivšem glavnom uredniku Televizije Vijesti, sadašnjem direktoru Javnog servisa Vladanu Mićunovićui glavnom uredniku Monitora Esadu Kočanu, dovodeći ih u vezu sa hapšenjem Rajka Milića, osumnjičenog za pedofiliju.

Tako je sudija podgoričkog Osnovnog suda Veljko Radovanović odlučio da Mićunoviću i Kočanu dosudi po 3.000 eura odštete, te naložio Pinku da ukloni fotografije Mićunovića i Kočana iz spornih tekstova, u roku od 15 dana od pravosnažnosti presude, kao i da o svom trošku objavi pravosnažne presude u medijima čiji je izdavač.

Pink M je, na televiziji i svom portalu, više puta tokom marta prošle godine objavljivao zajedničku fotografiju tadašnjih novinara i urednika nezavisnog dnevnika i televizije “Vijesti”, nedjeljnika “Monitor” i Centra za istraživačko novinarstvo (CIN CG) na kojoj osuđuju teroristički napad na francuski časopis “Šarli Ebdo”, u kontekstu hapšenja Milića zbog sumnje da je sa interneta preuzimao dječju pornografiju.

U prvostepenoj presudi se ističe da pravo javnosti da zna ne može biti opravdanje za senzacionalističko izvještavanje.

Esad Kočan

Sud je utvrdio da je sporna fotografija koja je u više priloga Pinka objavljivana u kontekstu hapšenja Milića, nastala da bi se dala podrška kolegama novinarima iz francuskog magazina, nakon napada na njihovu redakciju i nema nikakve veze sa onim što je objavljeno, te da se Milić čak nije ni nalazio na toj fotografiji.

“Tuženi je zanemario novinarsku etiku i pažnju... imajući u vidu težinu informacija koja je objavljena odnosno da je novinar Vijesti Rajko Milić uhapšen zbog dječje pornografije i da mu je određen pritvor do 30 dana, uz koju informaciju je objavljena i fotografija na kojoj su se nalazila poznata lica iz novinarskog miljea Crne Gore, koja su na toj fotografiji davali podršku svojim kolegama novinarima iz francuskog lista, a ispod koje fotografije je stavljen naslov “Milić s kolegama u redakciji tabloida Vijesti”, što je neistina, a na koji način je bez dileme i tužioca i ostala lica sa fotografije doveo u vezu sa predmetnim krivičnim djelom”, piše u presudi.

Dodaje se da je takvim plasiranjem informacija Pink omalovažio i uvrijedio tužioce, prikazujući ih kao ljude koji podržavaju kolegu osumnjičenog za dječiju pornografiju.

Sudija je ocijenio da je 3.000 eura pravična naknada za pretrpljene duševne bolove, pa je odbio da im dosudi 10.000 eura.

Više zaposlenih novinara i urednika tužili su Pink, u odvojenim tužbama, zbog zloupotrebe hapšenja Milića za diskreditaciju “Vijesti”.

Oni su od kompanije Pink M tražili da im se isplati ukupno 224.000 eura na ime duševnih bolova, da se uklone fotografije sa portala, koje još uvijek stoje uz tekstove o hapšenju Rajka Milića, pod naslovima: “Novinar Vijesti Rajko Milić uhapšen zbog dječje pornografije”, “Novinaru tabloida “Vijesti” Rajku Miliću određen pritvor od 30 dana” i “Rajko Milić, novinar Vijesti, obučavao mlade na nekakvoj akademiji ovog tabloida”.

AEM prihvatio prigovor zbog izvještavanja Pinka o Miliću

I Agencija za elektronske medije prihvatila je ranije prigovor direktora Vijesti Željka Ivanovića i direktorice TV “Vijesti” Marijane Kadić Bojanić zbog izvještavanja Pink M u slučaju hapšenja Milića.

Pored zajedničke fotografije, posebno je objavljena i fotografija Ivanovića i Miodraga Perovića, koji su direktno u tekstovima na portalu i izvještajima na ružičastoj televiziji imenom i prezimenom dovođeni u kontekst sa hapšenjem Milića.

Pink je, između ostalog, tvrdio kako je “Milić novinar portala Vijesti i ekonomske rubrike u štampanom izdanju ND “Vijesti”, tipični predstavnik stila novinarstva koji dolazi iz ovog tabloida”.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

4 (3 glasova)

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Vijesti online" se ne mogu smatrati odgovornim za napisano.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama. Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite Ombudsmanu.

Nije dozvoljeno postavljanje eksternih URL-ova u komentarima!

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za novi izgled i funkcionalnosti portala Vijesti, možete pisati na redizajn@vijesti.me.

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za PREMIUM sadržaj možete pisati na premium@vijesti.me.

Izdvojeni komentari Komentara: 1

  • Nezavisna demokratska CG 2 mjeseca i 1 nedelja
    bivši urednik konkurentske tv vijesti, a sadašnji direktor javnog servisa je toliko ostrašćen, pristrasan i neobjektivan i protiv dps, koju glasa više od pola CG, da ga je više mučno gledati..olakšaj sebi muke i daj ostavku mićunoviću da te više ne gledamo, a i ti ćeš počinuti, jer pink tv je daleko profesionalnija i gledanija od obje tv kuće koje si vodio - zajedno...
    • 3
    • 9