navigacija Naslovnica Premium

GRAVE NUNATAKS

1.3.2011 20:13

Kiša meteorita stvorila život?

Kiša meteorita stvorila život?
Foto: Panoramio Autor: Vijesti online

Meteorit Grave Nunataks 95229, nazvan po mjestu na Antarktiku gdje je otkriven 1995. godine, mogao bi da doprinese da teorija prema kojoj je život na Zemlji pokrenut iz svemira dobije veći značaj, tvrde naučnici.

Hemijske analize ovog meteorita pokazuju da je bogat gasom amonijakom, koji sadrži element azot, otkriven u proteinima i DNK koji čine osnovu života.

Naučnici tvrde da je kiša meteorita poput ovog možda pogodila Zemlju u njenoj ranoj fazi i na taj način obezbjedila sastojke neophodne za nastanak života.

Detalji studije koju su sproveli naučnici Državnog univerziteta Arizone i Univerziteta Kalifornije u Santa Kruzu objavljeni su u časopisu “Proceedings of the National Academy of Sciences”.

Nova studija je zasnovana na analizi oko 4 grama praha dobijenog od meteorita otkrivenog 1995. godine.

Ispostavilo se da se u prahu nalazi velika količina amonijaka i ugljovodonika. Rukovodilac istraživanja, profesor Sandra Picarelo, kaže da studija pokazuje da je kiša meteorita mogla da “okupa” zemlju korisnom mješavinom komponenata, uključujući i veliku količinu amonijaka.

Prema njenim riječima, takvi meteoriti su mogli da snabdiju Zemlju dovoljnom količinom azota u odgovarajućem obliku neophodnog za nastanak primitivnih oblika života.

• 7 godina i 8 mjeseci
    U ovom slučaju bi Amfilohije vjerovatno bio u pravu. Dajte ljudi, naučnici konstantno iznose svoje djetinjaste teorije samo da zaobidju taj nezgodni Smisao...
  • 7 godina i 8 mjeseci
    i danas meteoriti padaju pa život nikako iz njih da nastane...
  • 7 godina i 8 mjeseci
    Ja nisam neki vjernik ali ako neko vjeruje da je na zemlju nasta život od kiše krša ima veliki krš u glavu čitavi univerzum je raspoređen po zakonima pa ima neko ili nešto što je te zakone stvorilo a što je i kakvo je e to ne znam. Niko ne vjeruje u život posle smrti ali svi na groblje pale svijeće za svoje pokojne kad su im puni džepovi pije se kocka se kurva se a kad su bolesni i prslija gaća idu u crkvu e to su ti ljudi.