navigacija Naslovnica Premium

DONIJELI RJEŠENJE

8.2.2018 18:03

Osnovni sud: Đurović da se vrati na mjesto člana Savjeta RTCG

Izvršna direktorica Akcije za ljudska prava, Tea Gorjanc Prelević, smatra da je veoma ohrabrujuće kad vladavina prava politici uzvrati udarac

Osnovni sud: Đurović da se vrati na mjesto člana Savjeta RTCG Goran Đurović
Foto: Savo Prelević Autor: Ivan Čađenović

Osnovni sud u Podgorici donio je rješenje, kojim se nalaže da se Goran Đurović vrati na mjesto člana Savjeta RTCG u roku od osam dana, navodi se u presudi Osnovnog suda.

Privremena mjera će trajati do pravosnažnog okončanja parničnog postupka.

Đurović je podnio tužbu protiv države i Skupštine Crne Gore, koje zastupa Zaštitnik imovinsko pravnih odnosa, navodeći da je odluka o njegovom razrješenju nezakonita, jer se ne može utvrditi na osnovu čega je donijeta i nije utemeljena na Zakonu o nacionalnom javnom emiteru.

Đurovića je Skupština razriješila, na predlog Administrativnog odbora, nakon što je Agencija za sprječavanje korupcije donijela odluku da je bivši član Savjeta kršio Zakon o sprječavanju korupcije jer je istovremeno sa javnom funkcijom bio direktor u privrednom društvu.

On je tada upozorio poslanike u Administrativnom odboru da je riječ o prekršaju za koji nema osnova da bude razriješen.

Iz nevladine organizacije (NVO) Akcija za ljudska prava (HRA) saopšteno je da je sudija Osnovnog suda u Podgorici, Radovan Vlaović, usvojio privremenu mjeru i naložio Skupštini da Đurovića vrati na funkciju člana Savjeta RTCG.

Izvršna direktorica Akcije za ljudska prava, Tea Gorjanc Prelević, smatra da je veoma ohrabrujuće kad vladavina prava politici uzvrati udarac.

Tea Gorjanc Prelević ​Gorjanc Prelević

"Nadamo se da je upravo ovo slučaj gdje će svi razumjeti značaj sudske kontrole parlamenta i značaj autonomije članova Savjeta javnog servisa", navela je Gorjanc Prelević u saopštenju.

NVO Akcija za ljudska prava pruža, kako se dodaje, besplatnu pravnu pomoć Đuroviću zahvaljujući podršci organizacije Media Legal Defence Initiative iz Londona.

Ovaj članak je napravljen u okviru partnerstva sa Monitoringom Balkana i Kavkaza (Osservatorio Balcani e Caucaso) za potrebe Evropskog centra za slobodu štampe i medija (ECPMF), a koji sufinansira Evropska komisija.
Sadržaj ovog članka je isključivo odgovornost “Vijesti”, i ni na koji način se ne može interpretirati kao stav Evropske unije.

Evropska komisija disclaimer
Ocijeni:

1 2 3 4 5

5 (40 glasova)

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Vijesti online" se ne mogu smatrati odgovornim za napisano.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama. Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite Ombudsmanu.

Nije dozvoljeno postavljanje eksternih URL-ova u komentarima!

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za novi izgled i funkcionalnosti portala Vijesti, možete pisati na redizajn@vijesti.me.

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za PREMIUM sadržaj možete pisati na premium@vijesti.me.

Izdvojeni komentari Komentara: 33

  • Roki5 2 nedjelje i 2 dana
    Posle 30 godina se prvi put osjetilo kriticki odnos RTCG-a prema vlasti.I vlast bi sve da vrati na pocetak,Televizija Pink je najvece zlo na Balkanu,i rezimski sluga,svih vlasti drzava u regionu!
    • 35
    • 0
  • slavko16 2 nedjelje i 1 dan
    I sto sad sa poltronima skreljom,šćepanovićkom i brajovicem
    • 3
    • 0
  • Čoldo 2 nedjelje i 1 dan
    Visi sud ako bude radio po zakonu ukinuce ovakvu mjeru i djurovic moze slobodno da sadi salatu..
    • 1
    • 0