navigacija Naslovnica Premium

SMIJENJEN PRVI ČOVJEK RTCG

1.12.2016 07:30

Rade Vojvodić pušten niz vodu

Većina članova Savjeta RTCG tajnim glasanjem je razriješila dužnosti Vojvodića, koji ima pravo na otpremninu od 20.000 eura, koliko mu navodno pripada prema ugovoru o radu

Rade Vojvodić pušten niz vodu Odlazi tri godine prije isteka mandata: Vojvodić
Foto: Zoran Đurić Autor: Ivan Čađenović

Generalni direktor RTCG Rade Vojvodić ocijenio je juče da mu “o glavi rade” političke i interesne grupe, ali ih nije imenovao ni nakon što je ubrzo smijenjen - tri godine prije isteka mandata.

Većina članova Savjeta RTCG tajnim glasanjem je razriješila dužnosti Vojvodića, koji ima pravo na otpremninu od 20.000 eura, koliko mu navodno pripada prema ugovoru o radu.

On je sinoć saopštio da će tužiti RTCG zbog “nezakonite odluke” koja, kako tvrdi, nije u nadležnosti Savjeta. 

Vojvodić nije odgovarao na pozive i SMS, pa su “Vijesti” ostale uskraćene za odgovore na brojna pitanja, između ostalih i o kojoj političkoj grupi je riječ. Odnosno, da li iza prilično iznenađujuće odluke o smjeni stoji DPS, o čemu se uveliko spekulisalo posljednjih mjeseci.

Smjenu Vojvodića predložio je član Savjeta RTCG Goran Đurović  na prethodnoj sjednici. Razrješenje je predložio jer je Vojvodić navodno nanio veliku štetu RTCG poništenjem konkursa za direktora TVCG, ali i zbog  privremenog ukidanja emisije “Replika” i niza neostvarenih zaključaka tog tijela.

Đurović je dan uoči sjednice kazao da ne očekuje da će njegov predlog podržati većina članova Savjeta.

Pored Đurovića, za Vojvodićevu smjenu glasali su predsjednik Savjeta Vladimir Pavićević, Dragana Tripković, Nikola Vukčević i Milan Radović, potvrđeno je “Vijestima”.

Akademik CANU Perko Vukotić bio je uzdržan, a protiv razrješenja glasali su Milan Tomić, Ivan Mitrović i Mimo Drašković koji je nakon objave rezultata glasanja napustio sjednicu.

Mitrović i Vukotić su na početku sjednice tražili da razrješenje Vojvodića ne bude na dnevnom redu, ali je  predlog odbijen.

Savjet je za v.d. generalnog direktora izabrao novinarku RTCG Andrijanu Kadiju. Za Kadiju je glasalo šest članova Savjeta, a dva su bila protiv.

Vojvodić je sinoć optužio članove Savjeta da su ga smijenili kako bi na njegovo mjesto doveli Kadiju.

On je na sjednici, prije nego što je smijenjen, kazao da je Javni servis u posljednje vrijeme pod velikim pritiscima, ali da su pod “političkim i pritiscima pojedinih interesnih grupa i članovi Savjeta”.

Takav stav razljutio je pojedine članove Savjeta, koji su ga doživjeli kao optužbu za korupciju, što je Vojvodić negirao.

Vojvodić je prije glasanja upozorio Savjet da je njegov prethodnik Branko Vojičić, nakon razrješenja, uzeo veliku svotu novca od RTCG - oko 100.000 eura.

Đurović mu je odgovorio da se Vojvodić zaštitio dobrom otpremninom i da Savjet nema šta da brine.

Smijenjeni direktor sinoć je saopštio da će Savjet, a ne on, pričiniti štetu  RTCG:

“Kada u sudskom postupku budem dokazao nezakonitost ove odluke“.

Savjet je zaključio da se treba zahvaliti Vojvodiću na dosadašnjoj dobroj saradnji i donio odluku o raspisivanju konkursa za generalnog direktora RTCG.

Vojvodić je na to mjesto došao 2011. godine, nakon što je Savjet razriješio dužnosti Branka Vojičića. 

On je u više navrata isticao da je donio finansijsku stabilnost u RTCG, što mu Savjet nije sporio.

Vojvodić je krajem prošle godine potpisao novi ugovor i započeo drugi mandat - do 2019.

Vojvodić: Sve velike novinare na ručak vodim i neću puno potrošiti

Nakon što je Đurović saopštio da ga je novinarka Nevenka Ćirović obavijestila da je kažnjena jer je Medijski savjet za samoregulaciju prihvatio žalbu DPS-a da je neprofesionalno vodila emisiju u kojoj je gost vrijeđao tadašnjeg premijera Mila Đukanovića, Vojvodić je odgovorio da brane novinare od njega.

On je osuo paljbu po Ćirovićevoj, ali i ocijenio da u RTCG “nema velikih novinara”.

Vojvodić tvrdi da ih nema previše ni u drugim kućama i da će ih sve častiti ručkom, a da neće puno novca potrošiti.

“Mislim da Ćirovićeva loše radi svoj posao i da nije za prajm tajm termin. Ne treba žaliti ni za jednim novinarom, niti u ovoj, niti u drugoj kući, jer ih nema previše dobrih...”

Đurović je istakao da je “Replika” - emisija Ćirovićeve, ukinuta bez odluke Savjeta, koji je prethodno odbio žalbu DPS-a.

“Neprihvatljivo mi je da urednica bude kažnjena i emisija privremeno ukinuta zbog žalbe koju je Savjet odbio. Valjda je bitnija odluka koju je donio ovaj organ, od neke medijske organizacije, ma šta o njoj mislio”.

V. D. direktora TVCG Božidar Šundić pojasnio je da je on to učinio na svoju ruku i da nije znao da o tome mora obavijestiti Savjet. 

Đurović je ocijenio da je Vojvodić poništenjem konkursa zbog nepreciznog formulisanja potrebne stručne spreme, nanio ogromnu štetu Javnom servisu, jer se stekao utisak da je poništen jer kandidatkinja Sonja Drobac nije imala potrebnu stručnu spremu.

Vojvodić je odgovorio da bi se, da to nije učinio, kandidati sigurno žalili što bi znatno odužilo proces izbora.

Prave ugovor po kojem će RDC-u platiti dug od 1,8 miliona

Savjet RTCG juče je donio odluku da potpiše ugovor sa Radio-difuznim centrom (RDC) o plaćanju 1,8 miliona pravosnažnog duga na rate. Pavićević je naložio da se sastavi ugovor i pošalje svim članovima Savjeta na verifikaciju.

“Nakon toga ćemo razmatrati pod kojim uslovima ćemo im izdati prostor u zakup”.

Prema mišljenju Uprave za imovinu, RTCG nema pravo naplate prostora RDC-u. RTCG duguje ukupno 3,5 miliona eura RDC-u.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

5 (6 glasova)

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Vijesti online" se ne mogu smatrati odgovornim za napisano.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama. Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite Ombudsmanu.

Nije dozvoljeno postavljanje eksternih URL-ova u komentarima!

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za novi izgled i funkcionalnosti portala Vijesti, možete pisati na redizajn@vijesti.me.

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za PREMIUM sadržaj možete pisati na premium@vijesti.me.

Izdvojeni komentari Komentara: 41

  • vraćam se odmah, dođite sutra 1 godinu i 10 mjeseci
    Potrošen i šutnut.
    ( 1 )
    • 25
    • 0
    Columbo 1.12.2016 16:15
    Gitaru u ruke i spremaj se za ljetnu sezonu u Sutomore. Ti na jednu klupicu sa gitarom a ja pored tebe sa krofnama. SUPER!!! Ima da cvjeta bisnis!
    • 1
    • 0
  • James Bond 1 godinu i 10 mjeseci
    Dosta je drmao.Unistio Tv In.Ostavio ljude bez posla.Tu bi tek posla imalo tuzilastvo.A to sto je Branko uzeo je sitnica naspram onoga sto je uzeo Sito Rakocevic.
    • 23
    • 0
  • Zipp1 1 godinu i 10 mjeseci
    Pustio ga gospodar niz vodu, najzad. Razlog? Jedan od glavnih je taj što je "biznismen" Vojvodić izdao svoje bilborde DF-u u predizbornoj kampanji, a poluludi diktator je još više poludio zbog toga. Sad će biti bolje u RTCG? Ne, naći će nekog još goreg. Kod nas je svugdje iz godine u godinu na sceni negativna selekcija.
    ( 2 )
    • 19
    • 0
    jozefk 1.12.2016 08:47
    kažu replika je problem, jes malo morgen
    • 2
    • 0
    lisac-kokosar 1.12.2016 11:30
    suvlasnik firme za izdavanje bilborda ..
    • 2
    • 0