navigacija Naslovnica Premium

ZAPOSLENI U VIJESTIMA TUŽILI PINK M

11.8.2017 07:58

Ružičasta htjela da nas osramoti

Fotografija osude terorističkog napada na "Šarli Ebdo" objavljena je više puta u kontekstu hapšenja Rajka Milića, zbog sumnje da je preuzimao dječju pornografiju

Ružičasta htjela da nas osramoti Pink ovu fotografiju objavio sa potpisom “Milić sa kolegama”, iako on nije na slici
Foto: Savo Prelević Autor: Ivan Čađenović

Zaposleni nezavisnog dnevnika i televizije "Vijesti", nedjeljnika "Monitor" i Centra za istraživačko novinarstvo (CIN CG) tužili su kompaniju "Pink M Company" zbog zloupotrebe hapšenja zaposlenog Rajka Milića za diskreditaciju “Vijesti”.

Pink M je na televiziji i svom portalu više puta tokom marta objavio zajedničku fotografiju novinara pomenutih medija, na kojoj osuđuju teroristički napad na francuski časopis "Šarli Ebdo", u kontekstu hapšenja Milića zbog sumnje da je sa interneta preuzimao dječju pornografiju. 

Zbog toga su 22 novinara i medijska radnika, koje zastupa advokatska kancelarija "Stojković" iz Beograda, podnijela tužbu protiv "Pink m Company" zbog povrede prava ličnosti, odnosno prava na psihički integritet, prava na čast, prava na ugled, prava na dostojanstvo, prava na zaštitu privatnog života i prava na zapis lika.

Advokatica Bojana Stojković kazala je da su 25 jula, podnijeli 21 tužbu protiv Pink M Osnovnom sudu u Podgorici, koji je nadležan za postupanje u ovim slučajevima.

"Željko Ivanović i Miodrag Perović (osnivači Vijesti) su zajedno podneli tužbu, dok su ostala lica podnijela tužbu pojedinačno", kazala je Stojković Vijestima.

Pored zajedničke fotografije, posebno je objavljena i fotografija Ivanovića i Perovića, koji su direktno u tekstovima na portalu i izvještajima na ružičastoj televiziji imenom i prezimenom dovođeni u kontekst sa hapšenjem Milića, iako krivično djelo, za koje je osumnjičen, nije bilo ni na jedan način povezano sa njima, ni sa "Vijestima".

Međutim Pink je tvrdio kako je "Milić novinar portala Vijesti i ekonomske rubrike u štampanom izdanju ND "Vijesti", tipični  predstavnik stila novinarstva koji dolazi iz ovog tabloida".

Pored Ivanovića i Perovića, tužbe je podnijelo još 14 zaposlenih u "Vijestima", troje zaposlenih u "Monitoru", jedan zaposleni u "TV Vijesti", zaposleni u CIN-u i bivši urednik lista, sada zaposlen u RTCG.

Oni su od kompanije Pink M tražili da im se isplati ukupno 224.000 eura na ime duševnih bolova, da se uklone fotografije sa portala, koje još uvijek stoje uz tekstove o hapšenju Rajka Milića, pod naslovima: "Novinar Vijesti Rajko Milić uhapšen zbog dječje pornografije" (14. 03), "Novinaru tabloida "Vijesti" Rajku Miliću određen pritvor od 30 dana" (16.03) i "Rajko Milić, novinar Vijesti, obučavao mlade na nekakvoj akademiji ovog tabloida" (17. 03). 

Takođe traže da Pink M u dnevnom crnogorskom listu objavi izreku sudske presude i plati sudske troškove.

Stojković: Da se ispravi nepravda

Advokat Dušan Stojković je rekao da je Pink "nepravedno i zlonamjerno pokušao da gnušanje koje kod ljudi izazivaju ovakva djela usmjeri na medijsku kuću 'Vijesti' i ličnosti zaposlenih i vlasnika te kuće". 

"Zbog toga su, kao odgovorna kompanija i civilizovani ljudi privrženi načelima pravne države,  podnijeli sudu seriju tužbi protiv Pinka da bi tu nepravdu ispravili i dobro ime te kuće, njenih zaposlenih i vlasnika odbranili od zaista monstruoznih insinuacija i sačuvali čistim, kako i dolikuje. Takođe, mislimo da se ovim tužbama štite i interesi medija u Crnoj Gori od neodgovornog i nezakonitog ponašanja konkurenata, građani od lažnog, štetnog i prevarnog informisanja kojim se širi mržnja, pravni poredak Crne Gore koji ovakvo ponašanje zabranjuje i, slobodni smo da kažemo a da ne pretjeramo, i sam moral crnogorskog drustva koji na ovakvo ponašanje gleda kao na veliku bruku i sramotu”, rekao je Stojković.

AEM prihvatio prigovor direktora

Agencija za elektronske medije prihvatila je prigovor Ivanovića i direktorice TV "Vijesti" Marijane Kadić Bojanić zbog izvještavanja  Pink M u slučaju hapšenja Milića.

AEM je 14.put upozorila  Pink M zbog kršenja programskih standarda, a prihvaćen prigovor je korišćen kao dokaz u tužbi.

Iako je Savjet AEM predložio direktoru Abazu Džafiću da se ta televizija strože kazni zbog učestalog kršenja programskih pricipa, on to još nije učinio.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

5 (16 glasova)

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Vijesti online" se ne mogu smatrati odgovornim za napisano.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama. Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite Ombudsmanu.

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za novi izgled i funkcionalnosti portala Vijesti, možete pisati na redizajn@vijesti.me.

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za PREMIUM sadržaj možete pisati na premium@vijesti.me.

Izdvojeni komentari Komentara: 23

  • igormne 2 mjeseca i 1 nedelja
    Vas portal je mjesto isijavanja mrznje i grubog vrijedjanja ljudi. Dno od neprofesionalizma. Sreca i spas za pamet gradjana su kablovske televizije.
    • 3
    • 0
  • mandragora55 2 mjeseca i 1 nedelja
    Ostavite Rajka na miru. Mislim da mu se gadi od vase pomoci i solidarnosti. Moralne gromade.
    • 2
    • 0
  • igormne 2 mjeseca i 1 nedelja
    Tužno. Umjesto da pomognu bolesnom kolegi da se liječi oni na njegovoj bolesti i nesreći žele i da zarade.
    • 1
    • 0