navigacija Naslovnica Premium

SAVJET RTCG DIJELI LEKCIJE BRISELU I VAŠINGTONU

9.6.2018 08:19

Smjena Kadije: Vlada ćuti i čeka signale EK o napravljenoj političkoj šteti

Poruku EK da je sloboda izražavanja važno privremeno mjerilo za 23, članica radne grupe za to poglavlje Jovana Marović objasnila je da bi CG “na ovaj način mogla doći do beskonačnih pregovora ili do aktiviranja klauzule balansa”

Smjena Kadije: Vlada ćuti i čeka signale EK o napravljenoj političkoj šteti Hoće li RTCG usporiti pregovore: Johanes Han i premijer Duško Marković
Foto: Boris Pejović Autori: Ivan Čađenović, Mila Radulović

Zbog smjene generalne direktorice RTCG-aAndrijane Kadije, nakon Evropske komisije stigle su i osude Stejt departmenta, dok civilni sektor strahuje da bi zatvaranje Poglavlja 23, koje se tiče i slobode medija, moglo dugo trajati.

Istovremeno, Vlada ćuti čekajući prve signale EK koji će pokazati kolika je politička šteta napravljena odlukom Savjeta RTCG, saznaju “Vijesti”

S druge strane, iz Savjeta su juče izrazili žaljenje zbog jednoglasnih ocjena EK, Stejt departmenta i OEBS-a:” Želimo da vjerujemo da predstavnici EU, OEBS i SD nemaju sve relevantne informacije i da zbog toga tako izriču neutemeljene ocjene o ugroženosti slobode i nezavisnosti medija smjenom generalne direktorice Javnog servisa”, poručio je Savjet u nepotpisanom saopštenju.

Andrijana Kadija Kadija 

Direktoricu RTCG je u četvrtak Savjet razriješio glasovima Ivana Jovetića, Mima Draškovića, Gorana Sekulovića, Igora Tomića, Sloba Pajovića i Dragane Tripković.

Ivan Jovetić, Goran Sekulović Jovetić i Sekulović 

Inicijativu za nepovjerenje podnio je Drašković, a razrješenje je tražio zbog ugovora RTCG i Centra za građansko obrazovanje, kojim se navodno ta miješa u uređivačku nezavisnost TVCG.

Savjet RTCG Drašković 

Iz Stejt departmenta su juče poručili da odluka o razrješenju Kadije ugrožava slobodu medija i da su SAD razočarane: “Ta odluka ugrožava slobodu medija u Crnoj Gori, čija su reforma i očuvanje od centralnog značaja za integraciju u evroatlantsku zajednicu”, piše u saopštenju.

Vlada, kako je nezvanično rečeno “Vijestima”, juče nije imala šta da doda na objavu na Tviteru od prije dva dana, da podržava unapređenje medijskog ambijenta i zaštitu slobode medija.

Oštrinu stava EK, koja je poručila da je smjenom Kadije narušena sloboda izražavanja kao temeljna vrijednost EU, izvršna vlast u Crnoj Gori očekuje da čuje krajem mjeseca, saznaju “Vijesti”. Tada bi trebalo da se održi međuvladina konferencija o otvaranju pregovaračkog Poglavlja 17 (evropska i monetarna unija).

EK je prije dva dana poručila i da je sloboda izražavanja ključna mjera za pristupanje CG i važno privremeno mjerilo koje treba da bude ispunjeno za Poglavlje 23.

Članica radne grupe za Poglavlje 23 iz NVO sektora Jovana Marović objasnila je za “Vijesti” da su “prelazna mjerila uslovi koje CG treba da ispuni kako bi napredovala u procesu pregovora, a da se “ona odnose na slobodu izražavanja i nezavisnost javnog servisa”. “Na ovaj način bismo mogli doći do beskonačnih pregovora ili do aktiviranja klauzule balansa”, upozorava ona.

Jovana Marović Marović 

Iz Ministarstva pravde, koje rukovodi poglavljem 23, nijesu odgovorili kakve bi mogle biti konsekvence poruke o privremenim mjerilima.

Šef misije OEBS za slobodu medija Harlem Desir izrazio je juče zabrinutost zbog Kadijinog razrješenja:”Nezavisnost Javnog servisa je esencijalna za demokratiju. Ne bi trebalo biti političkog miješanja u menadžment javnih servisa”.

Šundiću odriješene ruke u kadrovanju

Direktor Radija 98 Božidar Šundić, koga je Savjet izabrao za v.d. direktora, stupiće na funkciju vjerovatno početkom sljedeće sedmice i imaće puna ovlašćenja generalnog direktora, što uključuje i nadležnosti za eventualnu smjenu direktora TVCG Vladana Mićunovića.

Savjet će morati u roku od šest mjeseci, koliko traje mandat v.d. izabrati novog generalnog direktora, dok će konkurs za njegov izbor morati da raspiše u roku od mjesec dana od razrješenja Kadije.

Savjet tvrdi da neće dozvoliti DPS-u kontrolu nad RTCG

Savjet RTG je sopštio je da neće dozvoliti kontrolu DPS-a nad Javnim servisom, ali ni kontrolu opozicionih partija ni opozicionih poslenika, “bez obzira da li oni djeluju u registrovanim političkim partijama ili medijima i NVO”, ali ni nikome “iz inostranstva”.

“Želimo da relaksiramo i uvažene međunarodne partnere, i domaću i međunarodnu javnost. Naša odluka je upravo na liniji onoga za šta se oni zalažu - za depolitizaciju Javnog servisa i za profesionalne standarde u skladu sa osnovnim vrijednostima EU... Mi ćemo svojim radom dokazati da branimo suštinske vrijednosti EU kada se radi o slobodi i nezavisnosti Javnog servisa i slobodi medija”, saopštio je juče savjet.
Oni su menadžmentu zamjerili da se stavio na stranu opozicije i ponovili kako navodno ugovor o saradnji CGO i RTCG zadire u uređivačku nezavisnost tog medija., i tražili da Maja Kocijančić, Harlem Desir i Heder Nauert objave njegov sadržaj. “Neće na pokolebati bilo kakvi pritisci...” 

Ocijeni:

1 2 3 4 5

1 (5 glasova)

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Vijesti online" se ne mogu smatrati odgovornim za napisano.

Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama. Ukoliko smatrate da se u ovom članku krši Kodeks novinara, prijavite Ombudsmanu.

Nije dozvoljeno postavljanje eksternih URL-ova u komentarima!

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za novi izgled i funkcionalnosti portala Vijesti, možete pisati na redizajn@vijesti.me.

Ako imate neke primjedbe, sugestije ili komentare vezane za PREMIUM sadržaj možete pisati na premium@vijesti.me.

Izdvojeni komentari Komentara: 20

  • Mrkela 5 mjeseci i 2 nedjelje
    Zbog ugovora sa Uljarevićkom i Ćalović Evropska unija treba da plati milijardu eura Crnoj Gori i još da se izvinu . Evropa i Anerika se sada brana Putinizmom što im ne služi na čast .
    • 2
    • 0
  • MikanB 5 mjeseci i 2 nedjelje
    Svakako nisam taj koji bi branio bilo kojeg novinara-političara od smjene sa neke funkcije, ali u ovom slučaju je jasno da je Kadija smjenjena iz političkih razloga , a ne zbog tog ugovora koji uopšte nije štetan za RTCG. U tri emisije novinari su birani od strane CGO, a RTCG je imala pravo čak i da ne objavi priloge koji joj se ne sviđaju. Pri svemu tome RTCG za te emisije nije izdvajala ni jedan cent.
    • 11
    • 1
  • Montenegringo 5 mjeseci i 2 nedjelje
    Poruka i te kako jasna i nedvosmislena.DPS će braniti svoje tajkune lopovske do zadnjeg poštenog živog čovjeka u zemlji. Bitnije su milove pare no sloboda,napredak i sam život u Crnoj Gori.Sve bi nas zapalili do zadnjeg zarad pokradenih miliona.Ako neće EU,okrenuće se Rusiji,S.Koreji,bilo kome ko će im garantovati da žive ka bogovi.
    • 11
    • 2