navigacija Naslovnica Premium

IMA LI ŽIVOTA TAMO?

8.10.2011 16:44

Venera ima ozonski omotač, kao Zemlja i Mars

Venera ima tanak ozonski omotač, nekoliko stotina puta manje gustine od Zemljinog, otkrili su naučnici pomoću svemirskog broda "Venus Express" Evropske agencije za istraživanje svemira.

Ozonski omotači do sada su bili uočeni samo u atmosferama Zemlje i Marsa.

Novo otkriće moglo bi da pomogne astronomima da suze potragu za životom na drugim planetama. Evropski svemirski brod detektovao je ozon kada je kroz atmosferu Venere izvršio osmatranje zvijezda.

Daleke zvijezde bile su bljeđe nego što se očekivalo, zato što je ozonski omotač apsorbovao dio ultraljubičaste svjetlosti.

Vođa istraživanja Frenk Montmesin, iz atmosferskog istraživačkog centra u Francuskoj, rekao je da se ozonski omotač Venere nalazi na visini od 100 kilometara, što je tri puta više u poređenju sa omotačem na Zemlji.

Ozon se u atmosferi Venere formirao kada je sunčeva svjetlost razbila karbon dioksid na molekule kiseonika. Na Zemlji ozon upija veći dio štetnog sunčevog zračenja, a nastaje na sličan način.

Neki astrobilozi smatraju da prisustvo kiseonika, karbona i ozona u atmosferi ukazuje na postojanje života na površini planete, ali otkriće na Veneri negira tu pretpostavku.

Naučnici smatraju da je prisustvo ozona, ipak, dobar trag za dalje istraživanje.

• Gaddafi Colonelo 7 godina i 1 mjesec
    posaljite dps tamo ima da nestane taj omotac :)
  • Walter White 7 godina i 1 mjesec
    venera je super jer tamo zive tigrovi ja to znam jer je mene brat u italiju
  • Cheese 7 godina i 1 mjesec
    Ima li kakvog sira tamo???