navigacija Naslovnica Premium

KAKVA SUDBINA

22.8.2012 15:45

Zvijezda progutala planetu, slična sudbina mogla bi da zadesi Zemlju

"Desiće se kada Sunce dođe u fazu crvenog diva i proširi se tako jako da dosegne Zemlju i proguta je", rekao je profesor Aleksander Volsčan

Zvijezda progutala planetu, slična sudbina mogla bi da zadesi Zemlju
Foto: sci-news.com Autor: Vijesti online

Astronomi su pronašli dokaze da je zvijezda progutala planetu i rekli da bi takva sudbina mogla da zadesi i Zemlju.

Za to ima još vremena, a moglo bi da se dogodi za nekih pet milijardi godina, objavio je BBC pozivajući se na rad objavljen u časopisu "Astrophysical Journal Letters".

Ekipa naučnika iz Sjedinjenih Američkih Država, Poljske i Španije otkrila je zvijezdu planetožderku BD+48 740 posmatrajući je teleskopom "Hobby Eberly" iz opservatorije Mekdonald u Teksasu.

"Dokazi da je BD+48 740 progutala planetu leže u njenom posebnom hemijskom sastavu, ali i u neuobičajenoj orbiti susjedne, preživjele planete", piše BBC.

Spektroskopska analiza pokazala je da BD+48 740 ima veliku količinu litijuma, rijetkog elementa stvorenog prvenstveno tokom Velikog praska prije 14 milijardi godina.

Litijum se lako uništava u zvijezdama i rijetko ga ima u tako visokom sadržaju u zvijezdama koje su pri kraju evolucije, a BD+48 740 je pri kraju jer je to zvijezda tipa crveni divovi.

Crveni div je zvijezda sa malom ili umjerenom masom koja se nalazi na kraju svoje evolucije. Rastuće temeperature kod jezgre crvenih divova izazivaju rast tih starih zvijezda i one tada razaraju okolne planete.

Drugi dokaz, kako piše BBC, da je BD+48 740 progutao planetu astronomi su pronašli u vrlo eliptičnoj orbiti novootkrivene planete oko nje.

Koautor studije Andrej Niedžielski sa Univerziteta Nikola Kopernik u Poljskoj objasnio je da su tako "ekscentrične" orbite kao što je ova neuobičajene u planetarnom sistemu zvijezda koje su evoluirale.

"Zapravo, orbita planeta u susjedstvu BD+48 740 je najeliptičnija koju smo do sad vidjeli", kazao je Niedžielski.

"Slična sudbina mogla bi jednog dana da pogodi planete Sunčevog sistema. Desiće se kada Sunce dođe u fazu crvenog diva i proširi se tako jako da dosegne Zemlju i proguta je", rekao je profesor Aleksander Volsčan sa državnog Univerziteta Pensilvanija.

Iapk, kako je kazao do tada će proći "nekih pet milijardi godina od danas", rekao je.

• max payne 6 godina i 1 mjesec
    Imate tekstova za TREĆE OKO....
  • DejoGenije 6 godina i 1 mjesec
    Sjutra veče će Zvezda da proguta Bordo.
  • GKO 6 godina i 1 mjesec