navigacija Naslovnica Premium

NOVO POGLAVLJE NAUKE

1.11.2011 15:22

Francuski naučnici \"podmladili\" ćelije stogodišnjaka

O tehničkom podvigu izvijestio je časopis Genes & Development, kao novom putu ka regenerativnoj medicini

Francuski naučnici sa Univerziteta u Monpeljeu rekli su da su uspjeli da podmlade ćelije starije od 100 godina.

Kako prenosi agencija AFP, na taj način je dokazano da je proces starenja povratan, jer su naučnici uspjeli da "in vitro" stare ćelije reprogramiraju u stadijum matičnih ćelija, tako da one potom mogu da stvaraju funkcionalne ćelije.

To reprogramiranje je postignuto uz pomoć "koktela" šest genetskih faktora. Radi se o otkriću koje bi moglo da omogući lakše uklanjanje tragova starenja, ali i bolje razumijevanje i tretiranje njegovih patoloških aspekata.

"Ovo je nova paradigma za pomlađivanje stanica", rekao je Žan Mark Lemetr, istraživač Instituta za funkcionalnu genomiku Univerziteta u Monpeljeu i glavni arhitekt studija.

"Dob ćelija definitivno nije prepreka reprogramiranje", rekao je agenciji AFP u telefonskom razgovoru.

• милогад 7 godina
    ето ти га на,МИЛО ће нама изгледа владати док је СВИЈЕТА!
  • Russia 7 godina
    Odgovara li ovo kome ? Mislim na ove trenutne vladare a i realno za Planetu? I ovako nas ima mnogo. Zamislite kad bi ovo usavrsili, pa ni 3 -4 godine ne bi proslo a broj stanovnika bi se duplirao. A sta ide sa time, bolesti , cuda svakojaka. Bog nas je stvorio da se rodimo i umremo to je definicija prirode ne znam bi li valjalo da se krsi.
  • edwin 7 godina
    Znači Mila Djukanovića će dočekati i moji pra pra pra unuci.Jbga čo\"jek ima mogućnosti$$$$ da ne ostari.