Džomić: Bili smo u pravu, nema preknjižavanja crkvene imovine

On je kazao da se pokazalo kako su netačna uvjeravanja predstavnika vlasti da je Venecijanska komisija dala pozitivno mišljenje o predlogu zakona... Detaljnije»

PRAVILA KOMENTARISANJA

Zabranjen je govor mržnje, vrijeđanje po nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi, vrijeđanje ličnosti korisnika i lica čije ime se pojavljuje na sadržajima portala kao i korišćenje vulgarnih riječi. Svako korišćenje portala suprotno gore navedenom kazniće se ukidanjem korisniku prava pristupa portalu kome će biti trajno ili privremeno zabranjen pristup. Svako ugrožavanje lične i porodične bezbjednosti korisnika portala kao i osoba čije se ime pominje u sadržajima portala, putem prijetnji ili na bilo koji drugi način, je nedozvoljeno i svako takvo ponašanje može biti procesuirano kod nadležnih organa..Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, predstavljanje u ime drugog pravnog ili fizičkog lica. Zabranjeno je pisati velikim slovima (Full Capslock).

Komentari i sadržaji koji se ne odnosi na teme portala biće obrisani bez obavještavanja, a korisnicima koji šalju takve komentare i sadržaje u više navrata biće zabranjen pristup portalu.Ukoliko korisnik smatra da je nepravedno kažnjen ima pravo da kontaktira administratora.

Komentara: 81

VasiljPiperski

24-06-2019 18:25h
Kad je tako, onda podrzite ovaj zakon

Branchula

24-06-2019 19:20h
Pa podržaće nakon korekcija koje je predložila VK. Onako u inicijalnoj formi nije baš bilo dobro...

pekas

24-06-2019 18:27h
Kazu neki:"nece nam kraljevcanin Dzomic soliti pamet"!Al zaboravljaju da nam bas to radi sibencanin ministar Pazin!Znaci,hoce neko da svoj svrab pripise drugom.Nece moci

slavko17

24-06-2019 18:36h
E Dzomicu zaboravio si koje i cije sudstvo trba da odluci o ovom pitanju slobodno pakuj kofere i nastavi u Srbiju pored toga sto si bio u pravu...

Nezavisna Boka

24-06-2019 18:52h
Godine nadanja, izmisljanja....i onda ih VK potopi u jednom danu....kakva pobjeda pravoslavlja. Za tacku na lazno predstavljanje i pokusaje otimanje tudje....proto, CG je uz svoju Crkvu

Nezavisna Boka

24-06-2019 18:54h
Mogu nasluti koliki je bijes falsifikatora....jos jedan poraz u nizu, sada konacan....ahahahahaha

centarfor

24-06-2019 18:57h
Svi zadovoljni i svi u pravu..ima li sta ljepse ? Bajka..

Nezavisna Boka

24-06-2019 19:09h
Cime ce se sad baviti miras?....ima ljeti kod nas u Boku dosta poslova..

IzCikagaTvoji43g

24-06-2019 20:01h
Радуловић у Сплендид тражи конобара...

Roki123

24-06-2019 19:18h
Očigledno da nije skontao?.

Nezavisna Boka

24-06-2019 19:27h
Ne, ni ovi iz VK nijesu...nema otimanja imovine, nema registracije...ahahahahahahaha....kakva pobjeda, uuuuu

Pitagorach

24-06-2019 19:27h
Dzomicu, što se stana tiče zna se da si dobio jedan od investitora kad si posredovao u prodaji crkvene tj državne imovine tom istom investitoru.

24-06-2019 19:29h

Nezavisna Boka

24-06-2019 19:42h
Bozo bas si uporan....ahahahahahaha....predji na razno

Nezavisna Boka

24-06-2019 19:43h
Kljuc u bravu....posljednji dani nvo cpc

pekson1

24-06-2019 19:43h
Da je srece,ministri Pazin i Zenka bi odmah podnijeliostavke a Darmanovicu bi Premijer dao upozorenje da to vise ne cini

Nezavisna Boka

24-06-2019 19:46h
Kakvo je izvinjenje prota Velibor zasluzio...godinama ga maltretiraju da treba da registruje crkvu, ovo ono...kad danas, hladan tus za lomija i duleta....VK im objasnila ko je tata u Mne....ahahahahshshahaha.....pobjeda

Raskovnikije

24-06-2019 19:50h
Да ли је могуће да држава лаже на сваком кораку. И, њени медији. Дакле, комунистима никад није било тешко слагати, па ни о вјери. Уосталом, спраћали су говеда у цркве. Зато је тако и рекла она дипломаткиња. Чила, од бабе.
Мора се објавити текст те комисије, и стручно објаснити, да разумију, свако слово, и лаици. И чобанин са Сињавине. Уз потписе народа, и, једном им зачепити губице.

BottinaVeneta

24-06-2019 19:53h
Samo se vi tješite, Džoma... Ostaće ti da prodaješ po rodnom Kraljevu, ne brini...

Nezavisna Boka

24-06-2019 20:02h
Stevo je bio bas uporan...mogu misliti kako mu je veceras...bas steta, ahahahahaha

IzCikagaTvoji43g

24-06-2019 20:02h
Хоће ли РТЦГ 3 дана да пушта само озбиљну музику?!

TeksViler

24-06-2019 20:14h
Džoma jedino nije objasnio jednu veoma bitnu stvar u svemu...na osnovu čega se imovina knjiži na SPC 90-ih. To je ono "kvaka 22".

Branchula

24-06-2019 20:21h
To Milo sigurno zna :)

Zone

24-06-2019 20:16h
Odlično, hajde sada da se usvoji zakon i da se počne primjenjivati, na zadovoljstvo države Crne Gore i Mitropolije Crnogorsko Primorske. Na veliku radost i Crnogorska Pravoslavna Crkva će dobiti pristup Cetinjskom manastiru i Ostrogu.

Branchula

24-06-2019 20:20h
Ma ne samo NVOCPC, nego i sve druge nevladine organizacije :)
Ali u svojstvu vjernika, što je svačije pravo :)

TeksViler

24-06-2019 20:24h
Da...Milo (i Momo i Sveto) itekako dobro zna. On je to i poklonio. I još mnogo crnogorske zemlje i dobara, ne samo manastire i crkve, je tuđinima dao. Zato mu je Rika i posvetio jedan krst na hramu u PG

Kamera

24-06-2019 20:21h
A na osnovu čega ste je vi uknjižili i na svaku ulaznu kapiju stavili 4 slova S!? Crnogorci ako nas ima ovo je posljednja linija odbrane od srpske agresije i ugnjetavanja!!!!

Branchula

24-06-2019 20:43h
Ko te je napao? I dje? Zovi policiju! Ma kakvu policiju, odmah zovi NATO!

Realno7

25-06-2019 10:25h
Nisu crnogorci srbijanci, nego srbi i to visi od srbijanaca. MCP i CG su vjekovima cuvali srpstvo i crkvu kada Srbije nije ni bilo. Crnogorska crkva bi dobila tomos o autokefalnosti odmah kad bi je trazila, nego nije jer je nosila cijelo slobodno srpatvo na svoja ledja. E js da to iz Srbije braca ne cijene ko sto bi trebalo, sunce im srbijansko, ali su to nase unutrasnje stvari.

Branchula

24-06-2019 20:29h
Malo sam se šalio. Na osnovu zakona o restituciji kojim se vraća crkvena imovina uzeta od crkve nacionalizacijom. Tačno si naveo ko je učestvovao, jedino se ne slažem da je Mitrpolija CP tuđa. Nije tuđa no naša. I to već 6 vijekova!

TeksViler

24-06-2019 20:39h
Naše su crkve i manastiri bili 6 vjekova. Sad je prika moj vlasnik Beograd. MCP nije bila registrovana tada kao pravno lice. Knjiženo je na SPC. Dakle "narodski" rečeno, Beograd je vlasnik svake naše crkve i manastira. Što je meni van pameti, ali ajde.

Branchula

24-06-2019 20:55h
Ozbiljno pišeš i zaslužuješ ozbiljan odgovor. Pravoslavna crkva (i srpska) nije korporacija i ne funkcioniše tako. Beograd nije vlasnik imovine eparhija van Srbije, nego su to eparhije ili parohije koje tamo postoje (uključujući i one daleke u S i J Americi, Australiji). U pravoslavlju su episkopi naslednici apostola sa punoćom odlučivanja i oni odlučuju o svemu, pa i o imovini, uz poštovanje crkvenih + svetovnih zakona. Tako da Beograd ne može ništa učiniti sa imovinom MCP, to pripada samo MCP.

Branchula

24-06-2019 20:59h
Po istoj logici bi Vaseljenski patrijarh u Carigradu trebao biti vlasnik svega što pripada svim pravoslavim crkvama, ali nije tako. Na nivou episkopije / mitropolije se dešavaju sve pravne radnje ili na nivou parohije, uz blagoslov nadležnog episkopa. U konkretnom slučaju Beograd (ali ne patrijarh, nego sinod ili sabor) bi se pitali samo ukoliko su prekršeni crkveni zakoni.

Branchula

24-06-2019 21:03h
I da ispravim i sebe, u SPC postoji imovina patrijaršije u BG, a ostalo u Srbiji pripada episkopijama kojima ne upravlja Beograd, nego nadležni episkopi. I dok se ponašaju domaćinski, sve je u redu.

TeksViler

24-06-2019 21:07h
Ne ulazim u crkvenu organizaciju. Što se tiče crkve da nije korporacija, ona to jeste itekako. Crkva je profitabilna organizacija (bilo katolička, bilo pravoslavna), pogotovo u današnje vrijeme. Firma koja ne plaća porez ni u jednoj zemlji. Pa bankarski sistem čuvanja novca i kreditiranja je zapravo izmislila crkva. E sad, što se tiče formalno-pravnog dijela, vlasnik naših crkava je pravno lice registrovano u Srbiji. Nosilac vlasništva nečega može biti samo pravno ili fizičko lice.Dakle, Beograd

Branchula

24-06-2019 21:13h
Nije. Titular- vlasnik je MCP, može samo da piše SPC-MCP, ali ne može da stoji samo SPC. Otiđi i provjeri.
Ili ako nađeš poreski i matični broj pravnog lica koje se zove SPC sa sjedištem u BG, a da je vlasnik imovine u CG javi mi molim te. Onda sam ja u krivu.

TeksViler

24-06-2019 21:23h
Mislim da bi to bilo interesantno provjeriti. Svakako ne mogu da tvrdim ni ja, ali kako se MCP, kao firma (Pravno lice) do dan danas ne želi registrovati u CG, a vlasništvo može biti, kako rekoh, samo na pravnom licu (u ovom slučaju), logično je da je to lice, ako već MPC nije registrovana kao firma u CG (a nije, to možeš lako provjeriti u CRPS CG), registrovano van CG. Ovo što si ti rekao za titulara je vjerovatno po crkvenoj organizaciji, ne svjetovnoj.

Branchula

24-06-2019 21:31h
Pobrkao si pojmove. MCP je odbila da se registruje kao 'vjerska zajednica' zato što je tradicionalna crkva. Kada bi to uradila bila bi isto što i NVOCPC, Jehovini svjedoci i šta sve još danas nema. Znači tradicionalna crkva sa imovinom, brojem računa u banci, svom pravnom identifikacijom. I ispostavilo se da tradicionalne vjerske zajednice (na exYu teritoriji), pravoslavna, islamska i rimokatolička bolje čuvaju imovinu od država u kojima postoje. Tako da možeš gledati na to i sa te strane.

Voxpopulivoxdei

24-06-2019 21:34h
Pravno lice, firma, korporacija, nvo....
Pogledajte te definicije i podjele, mislim da je u tome problem. Mislim da poistovjećujete neke stvari a ovdje bi bilo nemoguće sve to ni pobrojati a ne nešto drugo.
S'poštovanjem....

Voxpopulivoxdei

24-06-2019 21:35h
Obratio sam se TeksViler-u....

TeksViler

24-06-2019 21:38h
Ako imaju pravnu identifikaciju, bili bi u CRPS, a ja ih tamo ne mogu naći (odeš na sajt CRPS CG, tamo su svi pravni subjekti u CG), ali dobro. Moguće da griješim i da si u pravu, ali nešto mi tu ipak ne štima.

TeksViler

24-06-2019 21:40h
Bez obzira...može postojati samo Pravno lice (Firma) i Fizičko lice - osoba. Pravno lice ima Firmu, osoba ima Ime Prezime. Pravno lice može biti NVO, DOO, DSD i td...korporacija nije fizičko lice.

Voxpopulivoxdei

24-06-2019 21:43h
Postoji 4 osnovne podjele pravnih lica. Nije isključivo da pravno lice ima firmu.
Pročitajte......

Voxpopulivoxdei

24-06-2019 21:45h
Korporacija spada u privatna pravna lica. Nema veze sa MCP.

TeksViler

24-06-2019 21:49h
Vox, dakle, slazemo se da vlasnik nekretnine moze biti samo fizicko ili pravno lice (bez obzira na oblik). A kako MCP nije registrovana kao vjerska zajednica, logično je da bi bila vlasnik nekretnina mora postojati u nekoj formi pravnog lica. A da postoji kao pravno lice, morala bi biti zavedena neđe u nekom registru...a oni su dostupni na internetu. Dakle...probaj ih naći.

Branchula

24-06-2019 21:49h
Ukratko, imovinu MCP ne posjeduje Beograd, nego MCP, koju čine mitropolit, sveštenstvo i vjerni narod SPC-MCP slobodno provjeri gdje god želiš, možeš i u vladi direktno. Ako ti smeta to 'srpska' žao mi je zaista, nekada smo bili jedan narod. Pozdravljam vas i želim svako dobro.

Voxpopulivoxdei

24-06-2019 21:52h
CRP(rivrednog)S.
Nisam siguran da je, na primjer, javno višesvojinsko nekomercijalno udruženje u CRPS. A jeste pravno lice.

TeksViler

24-06-2019 21:52h
Da smo bili nekad jedan narod, sad ne bi raspravljali o tome kome smeta srpska a kome crnogorska. Bili smo nekad i svi Jugosloveni, ali ništa ne može na silu. Takođe veliki pozdrav. Rijetkost je na portalu sa nekim civilizovano i ljudski raspravljati.

TeksViler

24-06-2019 21:55h
Ma...nadživjeće te crkve sve nas. Nešto mi više muka i raspravljati. Pogotovo oko stvari koje su izgleda dogovorene unaprijed, kao i sve što nam se dešava od strane moćnika. Pozdrav, još jednom

Branchula

24-06-2019 21:56h
Moram odgovoriti :) Nismo bili svi Jugosloveni, samo smo živjeli u Jugoslaviji, a bili smo što smo. Bili smo Jugosloveni samo po geografskoj pripadnosti, kao i danas što smo Evropljani. BIlo je i Jugoslovena u Yu (koji su se tako izjašnjavali), ali nisu bili većina nigdje.
Učitavam komentare

Prijavi komentar

Odaberite razlog prijave komentara: