ZDRAVO ILI ŠTETNO - ZAVISI KAD SE JEDE

Jabuke ujutru, mlijeko uveče, paradajz...

Kod mnogih namirnica je veoma važno u koje doba dana se uzimaju, odnosno nekad su dobre, a nekad loše za naše tijelo
6187 pregleda 1 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock
Ilustracija, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 17.05.2019. 14:03h

Jabuke, mlijeko, banane, krompir... nije svejedno jedeš li ih ujutru ili uveče jer tvom tijelu, u zavisnosti od vremena kad ih konzumiraš, mogu uraditi nešto dobro, ali i loše. Jabuke je, na primjer, dobro jesti isključivo ujutru, dok ih uveče treba izbjegavati jer se od njih pojačano stvara želudačna kisjelina. Kod mnogih namirnica je veoma važno u koje doba dana se uzimaju, odnosno nekad su dobre, a nekad loše za naše tijelo…

Banane

Banane je najbolje jesti oko podne, jer tako jačaju imunitet i čiste kožu. Ne preporučuje se banane jesti uveče, jer tada podstiču pojačano stvaranje sluzi i mogu ometati varenje.

Jabuke

Jabuke sadrže pektin koji snižava šećer u krvi i holesterol – ako ih jedeš ujutro za doručak. Dakle, navečer ih je bolje izbjegavati, jer je pektin noću teško probavljiv.

Krompir

Krumpir treba jesti isključivo preko dana, jer je prepun minerala i takođe snižava holesterol. Međutim, pošto je vrlo kaloričan, najbolje ga je izbjegavati uveče - jer doprinosi gojenju.

Mlijeko

Toplo mlijeko uveče djeluje umirujuće i pomaže dobrom snu - prava namirnica bolji san. Dakle, šoljica prije spavanja. Ujutru bi bilo bolje izbjegavati mlijeko – teško se vari ako se tokom dana ne bavite sportom.

Orašasti plodovi

Ako se uzmu oko podne, orašasti plodovi smanjuju krvni pritisak. Uveče se ne preporučuju - veoma su kalorični.

Narandže

Naranče su preko dana dopuštene, čak su i poželjne. Tada pomažu varenju. Sok svježe narandže ne preporučuje se u vrijeme doručka jer jako iritira želudac.

Paradajz

Preporučuje se za doručak. Tada poboljšava varenje, dok uveče može izazvati nadutost.

Pirinač

Oko podne se bez griže savjesti može priuštiti porcija pirinča. Uveče će se brzo primiti na bokove.

Tamna čokolada

Za doručak je, recimo sa muslima, tamna čokolada dopuštena. Sadrži antioksidanse koji usporavaju starenje i štite od srčanih bolesti. Ako se ne želite ugojiti, nemojte je jesti kao međuobrok, odnosno maksimalno smanjite unos.

Smokve i kajsije

Ujutro jačaju imunitet i pomažu varenju, uveče izazivaju nadutost.

Sir

Sir je još jedna namirnica koju je najbolje jesti ujutru, jer u manjim količinama podstiče mršavljenj. Nikako se ne preporučuje u večernjim satima. Tada je teško probavljiv, može debljati i izazvati probleme sa želucem.