ZA PSIHIČKO I FIZIČKO ZDRAVLJE

Sjemenke bundeve: Zdrave za srce, dobre za san, mozak…

Sadržaj cinka u sjemenkama takođe može podržati plodnost muškaraca jer je nizak nivo cinka povezan sa smanjenim kvalitetom sperme

8227 pregleda 0 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock
Ilustracija, Foto: Shutterstock

Ako tražite grickalice u kojima ćete uživati, a uz to ćete i unijeti dovoljne količine korisnih materija, odaberite sjemenke bundeve.

Sjeme bundeve je prepuno zdravih minerala. Šaka sjemenki budneve ima oko 150 kalorija, 15 grama masti, samo nekoliko grama ugljenih hidrata i čitavih 10 grama biljnih proteina.

"Sirove sjemenke bundeve dobar su izvor magnezijuma, mangana, gvožđa, cinka i bakra. Magnezijum pomaže da se poboljša raspoloženje i san, dok mangan igra ulogu u proizvodnji kolagena i podstiče zdravlje kože i kostiju. Gvožđe i bakar učestvuju u proizvodnji energije, a gvožđe takođe pomaže u prenosu kiseonika do naših ćelija. Cink podržava imunitet, zdravlje kože i vid" - rekla je nutricionistica Cynthia Sass za Health.

Neke od hranjivih materija u sjemenkama bundeve posebno su zdrave za mozak:

Magnezijum

Prema istraživanjima, nedostatak magnezijuma može pokrenuti simpatički nervni sistem (a kada je ovaj simpatički nervni sistem u prenaponu, to može dovesti do povećane anksioznosti).

Omega-3

„Za omega-3 masne kisjeline sigurno ima najviše istraživačke literature i dokaza da daju podršku mozgu kod dece i odraslih“, kaže Berkens. Jedna studija pokazuje da omega-3 masti mogu smanjiti stres, a druga pokazuje da dijeta bogata omega-3 masnim kiselinama može pomoći u promovisanju zdrave emocionalne ravnoteže i pozitivnog raspoloženja.

Cink

Istraživanja su povezala neravnotežu cinka i bakra sa anksioznošću (konkretno, ljudi sa anksioznošću su imali znatno niže nivoe cinka i bakra).

Gvožđe

Nizak nivo gvožđa je povezan sa anksioznošću i depresijom, prema studiji objavljenoj u Evropskom časopisu za kliničku ishranu. Sjemenke bundeve mogu nahraniti vaš mozak zdravim hranljivim materijama.

Kontrolišu šećer u krvi

Uz nizak nivo ugljenih hidrata i lao dobar izvor biljnih bjelančevina, , pokazuju istraživanja, jedenje sjemenki bundeve pomaže u zaštiti od dijabetesa tipa 2 i smanjuje njegove komplikacije na druge načine, poput poboljšanja regulacije insulina i zaštite organa od posljedica dijabetesa.

Poboljšavaju kvalitet sperme

Sjemenke bundeve mogu pomoći u ublažavanju simptoma benigne hiperplazije prostate (BHP), stanja u kojem se prostata povećava, prouzrokujući probleme s mokrenjem. Nekoliko je studija na ljudima otkrilo da je konzumiranje ovih sjemenki smanjilo simptome povezane s BHP. U jednogodišnjem istraživanju na više od 1400 muškaraca s BHP-om, konzumacija sjemenki bundeve smanjila je simptome i poboljšala kvalitet života.

Sadržaj cinka u sjemenkama takođe može podržati plodnost muškaraca jer je nizak nivo cinka povezan sa smanjenim kvalitetom sperme.

Poboljšavaju san

Ako imate problema sa spavanjem, možda biste trebali pojesti malo sjemenki bundeve prije spavanja. One su prirodni izvor triptofana, aminokiseline koja može pomoći u podsticanju sna. Međutim, trebali biste pojesti oko 200 grama sjemenki bundeve da biste postigli potrebnu količinu triptofana. Cink u ovim sjemenkama takođe može pomoći u pretvaranju triptofana u serotonin, koji se zatim mijenja u melatonin, hormon koji reguliše vaš ciklus spavanja. Osim toga, sjemenke bundeve izvrstan su izvor magnezijuma. Odgovarajući nivo magnezijuma takođe je povezan s boljim snom.

Korisne masti

Sjemenke bundeve jedan su od najboljih izvora biljnih omega-3 masnih kiselina, nazvanih alfa-linolenska kiselina ili ALA. Samo mali dio ALA pretvara se u važne DHA i EPA omega-3 masne kiseline, koje se nalaze u masnoj ribi poput lososa. Prednosti ALA uključuju zaštitu od srčanih bolesti, smanjeni rizik od stvrdnjavanja arterija i protivupalno djelovanje.

Preporučujemo za Vas