gdje ih naći i kako ih nadomjestiti

Ovo su znaci da vam nedostaje vitamin B

Vitamin B važan je za zdravu kožu, kosu i nokte, ali i za krvne žile te naš mozak i živce

37100 pregleda 1 komentar(a)
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Vitamini B kompleksa su grupa od nekoliko vitamina koji su posebno važni za održavanje zdravlja ćelija i održavanje nivoa energije u ćelijama. Simptomi nedostatka vitamina B variraju u zavisnosti od toga koji vitamin iz kompleksa B vitamina je u deficitu u organizmu.

Ko je u riziku?

Određene populacione grupe, kao što su starije odrasle osobe i trudnice, su više izložene riziku od nedostatka vitamina B. Njima su potrebne veće količine određenih vitamina iz B kompleksa.

Određena stanja, kao što su Kronova bolest, celijakija, HIV i hronični alkoholizam mogu dovesti do neadekvatne apsorpcije vitamina B u digestivnom traktu, što povećava rizik od razvoja deficita.

Simptomi nedostatka vitamina B kompleksa variraju u zavisnosti od toga koji vitamin je u deficitu. Mogu se kretati od umora i konfuzije do anemije ili kompromitovanog imunološkog sistema. Može se pojaviti i osip na koži.

Vitamin B12

Vitamin B12, poznati i kao kobalamin, pomaže u regulisanju funkcionisanja nervnog sistema. Takođe igra ulogu u rastu i formiranju crvenih krvnih zrnaca.

Nedostatak vitamina B12 može dovesti do poremećaja u nervnom sistemu i cirkulatornom sistemu. Nedostatak vitamina B12 može dovesti do megaloblasne anemije, oboljenja u kojem koštana srž proizvodi velika crvena krvna zrnca abnormalnog oblika koja ne funkcionišu kako treba. Demencija, paranoja, depresija i promjene ponašanja mogu biti posljedica nedostatka vitamina B12.

Nedostatak vitamina B12 može izazvati sljedeće simptome:

  • umor ili zamor,
  • slabost,
  • zatvor (opstipacija),
  • gubitak apetita,
  • gubitak tjelesne mase,
  • utrnutost i peckanje u rukama i stopalima,
  • problemi s ravnotežom,
  • konfuznost,
  • loše pamćenje,
  • bol u ustima ili jeziku.

Koja hrana sadrži vitamin B12?

Vitamin B12 se nalazi prvenstveno u mesu i mliječnim proizvodima. Vegetarijanski izvori uključuju mliječne proizvode i jaja.

Vitamin B6

Vitamin B6, koji se drugačije naziva piridoksin, pomaže ljudskom organizmu da pretvori hranu u energiju. Trudnicama i dojiljama je potreban kako bi se mozak beba normalno razvijao.

Nedovoljne količine vitamina B6 mogu dovesti do anemije, kao i poremećaja zdravlja kože kao što su osip koji svrbi ili pukotine oko usta.

Nedostatak B6 takođe može izazvati i sljedeće:

  • depresija,
  • konfuznost,
  • mučnina,
  • anemija,
  • podložnost infekcijama,
  • dermatitis.

Koja hrana sadrži vitamin B6?

Namirnice bogate vitaminom B6 su živina, riba i meso, krompir i voće, osim citrusa.

Vitamini B1 i B2

Vitamin B1 se drugačije zove tiamin, a vitamin B2 riboflavin. Ovi vitamini pomažu u pretvaranju hrane u energiju. Vitamin B1 ima pozitivan efekat na zdravlje nervnog sistema, a vitamin B2 pomaže u održavanju pravilnog vida.

Nedostatak ovih vitamina se javlja rijetko. Najizloženija populacija su ljudi koji hronično konzumiraju alkohol. Konfuznost i pukotine oko usta su najkarakterističniji simptomi.

Koja hrana sadrži vitamin B1 i B2?

Izvori vitamina B1:integralne žitarice, žitarice, tjestenine i pirinač, svinjetina, riba, mahunarke, orasi i sjemenke.

Izvori vitamina B2: jaja, meso, niskomasno mlijeko, zeleno povrće, uključujući brokoli i spanać, žitarice.

Vitamin B3

Vitamin B3, poznat i kao niacin, pomaže u pretvaranju hrane u energiju. Takođe, pomaže u pravilnom varenju i održavanju dobrog apetita, a važan je i za razvoj ćelija.

Nedostatak niacina može izazvati probleme s varenjem, kao što su mučnina i grčevi u trbuhu. Teški nedostatak ovog vitamina može dovesti do stanja koje se zove pelagra, sa sljedećim simptomima:

  • gruba koža koja na suncu postaje crvena ili smeđa,
  • jarko crveni jezik,
  • povraćanje,
  • konstipacija ili dijareja,
  • umor,
  • agresivno ponašanje,
  • halucinacije.

Koja hrana sadrži vitamin B3?

Vitamin B3 se može naći u sljedećim namirnicama: meso, uključujući živinu, govedinu, svinjetinu i ribu, orašasti plodovi i mahunarke, žitarice.

Vitamin B9

Vitamin B9 ili folat je važan vitamin iz kompleksa vitamina B koji podstiče rast crvenih krvnih zrnaca, a kada se primjenjuje u trudnoći smanjuje rizik od razvoja abnormalnosti nervnog sistema kod ploda.

Nizak nivo vitamina B9 može dovesti do sljedećih simptoma:

  • megaloblastna anemija, koja uzrokuje slabost,
  • umor,
  • problemi s koncentracijom,
  • razdražljivost,
  • glavobolja,
  • lupanje srca,
  • osjećaj kratkog daha,
  • otvorene rane u ustima,
  • promjene u boji kože, kose ili noktiju.

Koja hrana sadrži vitamin B9?

Hrana bogata vitaminom B9 je sljedeća:

  • goveđa jetra,
  • špargla,
  • prokelj,
  • tamnozeleno lisnato povrće, uključujući spanać,
  • pomorandže i sok od pomorandže,
  • ostalo voće i voćni sokovi,
  • kikiriki i drugi orašasti plodovi,
  • pasulj,
  • grašak.