Đurović: Zašto je TVCG reemitovala Đukanovićev intervju za N1, a ne Medojevićev? - Vijesti.me
UPOZORIO NA "PROPAGANDISTIČKI I NEPROFESIONALAN" RAD

Đurović: Zašto je TVCG reemitovala Đukanovićev intervju za N1, a ne Medojevićev?

Generalni direktor RTCG Šundić i urednički tim TVCG, ocjenjuje Đurović, nemaju elementarnu dosljednost u poštovanju profesionalnih principa i standarda

Đurović
Đurović (Foto: Boris Pejović)

Goran Đurović, izvršni direktor Media centra, pozvao je u ime te NVO menadžment Radio-televizije Crne Gore da pokaže "makar malo profesionalnog dostojanstva" i ne emituje u okviru informativnog programa samo sadržaje koji su, kako je rekao, u isključivom interesu Demokratske partije socijalista (DPS) i njegove promocije.

Interes javnosti, ističe on, nije da RTCG prenosi nastupe predstavnika političkih partija sa opštinskih izbornih konvencija i kongresa.

"Vjerujemo da građane Crne Gore mnogo više zanimaju lokalni problemi u opštinama, problemi nepoštovanja sudskih presuda kojima se utiče na dalje pogoršanje statusa bivših radnika “Radoja Dakića”, “Kombinata aluminijuma” i drugih, problemi u funksionisanju zdravstvenog sistema, nedostatak radne snage u toku turističke sezone i mnoga druga pitanja", kazao je Đurović.

Umjesto otvaranja tema koji su od životnog značaja za građane, dodaje on, u Dnevniku TVCG se najviše prostora daje porukama visokih funkcionera DPS-a sa izbornih konvencija, kao i saopštenjima kojima se ponovo podstiču tenzije u crnogorskom društvu.

Generalni direktor RTCG Šundić i urednički tim TVCG, ocjenjuje Đurović, nemaju elementarnu dosljednost u poštovanju profesionalnih principa i standarda.

"Jedan od posljednjih primjera propagandističkog, neprofesionalnog djelovanja TVCG je reemitovanje cijelog intervjua koji je predsjednik DPS-a i Crne Gore Milo Đukanović dao drugom mediju. Nije poznato javnosti na osnovu kojeg kriterijuma je TVCG reemitovala intervju Đukanovića koji je dao N1 televiziji, a nije prenijela intervju koji je predsjednik PzP-a i poslanik Nebojša Medojević dao toj istoj televiziji", ističe Đurović.

Upravo zbog, kako je rekao, ovakvih profesionalnih nedosljednosti, Savjet RTCG je, prije "nezakonitih smijena u Skupštini", donio odluku da se na programima RTCG ne reemituju sadržaji drugih medija u okviru informativnog programa.

"Za više od 14 miliona eura, koliko građani godišnje plaćaju rad RTCG, najmanje što javni medij može da učini je da samostalno uzme izjavu od javnih funkcionera ukoliko je saopštena važna informacija", kazao je Đurović, ocjenjujući da generalni direktor Šundić i urednički tim TVCG imaju "očigledno veliku želju da služe interesima DPS-a, i to bez bio kakvih granica".

"Novi, nedavno imenovani, Savjet RTCG koji je u potpunosti po volji DPS-a, nastaviće da glumi ulogu samostalnog upravljačkog tijela a možda će i poneki kvazi-predstavnik NVO povremeno, u okviru svoje uloge, uputiti kritiku na račun uredničkog tima. Tek toliko da javnost domaća i međunarodna pomisli da je valjano zakonsko rješenje kojim je omogućeno poslanicima većine u Skupštini da imenuju kontrolisane predstavnike kontrolisanih NVO i drugih organizacija civilnog društva", navodi Đurović.

RTCG, smatra on, može da bude oslobođena uticaja političkih partija samo izmjenama zakona kojima će se omogućiti da predstavnici organizacija civilog društva koje nisu dominantno finansirane iz javnih fondova imaju većinu predstavnika u Savjetu RTCG.

"Samo novi, slobodni Savjet RTCG može smijeniti sadašnji menadžment i dozvoliti profesionalcima, kojih ima i u RTCG, da vode javni medijski servis", zaključuje Đurović.


Vidi sve komentare