U RTCG više ne traže krivce - Vijesti.me
KLJUČNI DOKUMENTI ZA POSLOVANJE NIJESU USVOJENI

U RTCG više ne traže krivce

Šundić, međutim, juče nije htio da komentariše mogućnost snošenja posljedica za neusvajanje ovih dokumenata

Zgrada RTCG
Zgrada RTCG (Foto: Luka Zeković)

To što nije usvojen polugodišnji finansijski izvještaj Radio-televizije Crne Gore, ali ni programsko-produkcioni plan (PPP) Televizije Crne Gore ne znači da će aktuelno rukovodstvo doživjeti sudbinu prethodnog, odnosno da će generalni direktor RTCG i direktor TVCG Božidar Šundić i Slavko Đurđić biti smijenjeni, kao njihovi prethodnici Andrijana Kadija i Vladan Mićunović.

Glavni razlog za smjenu Kadije i Mićunovića bio je ugovor sa Centrom za građansko obrazovanje (CGO), koji su tadašnji članovi Savjeta RTCG ocjenjivali kao štetan za taj medij, ali i kritike finansija i neusvajanje PPP.

Šundić, međutim, juče nije htio da komentariše mogućnost snošenja posljedica za neusvajanje ovih dokumenata, već je novinara uputio na predsjednika Savjeta Ivana Jovetića.

“Sve inicijative podnose članovi pojedinačno. Shodno tome, ne znam da li ima takvih stavova nekog člana. Kao što sam rekao na sjednici, lično ne smatram da je neusvajanje šestomjesečnih izvještaja o realizaciji programa i finansijskog izvještaja posebno sporna situacija. Naravno, ovo u kontekstu onoga što su bile zamjerke i kritike oba izvještaja. U tom kontekstu, nisam shvatio ni reakciju generalnog direktora”, kazao je Jovetić za “Vijesti”.

Ivan Jovetić
Ivan Jovetić(Foto: Boris Pejović)

Naglasio je da nijedan medij, uključujuci i RTCG, nije adekvatno i precizno prenio komentare članova Savjeta i stavove povodom oba izvještaja.

Dodao je da je bi sporne mogle biti situacije da se ne usvoji izvještaj o realizaciji PPP za cijelu godinu, finansijski izvještaj za cijelu godinu, PPP za narednu godinu i finansijski plan za narednu godinu.

Jovetić je bio na čelu Savjeta koji je razriješio Kadiju i Mićunovića.

Priznaje, pak, da bi o takvim inicijativama i odlukama trebalo dobro promisliti.

“Nešto slično je bilo u slučaju gospodina Mićunovića. Ipak, napominjem da imenovanje i razrešenje direktora TVCG (odnosno tada gdina Mićunovića) nisu nadležnost Savjeta. Pored navedenog, otežavajuća okolnost su i presude sudova u slučajevima razrešenja sva tri prethodna generalna direktora iako je riječ o, čini mi se, potpuno različitim razlozima za inicijative”, kazao je on.

Podgorički Viši sud potvrdio je presudu danilovgradskog Osnovnog suda prema kojoj je Mićunović nezakonito smijenjen sa mjesta direktora TVCG.

Upravo je sadašnji generalni direktor RTCG u inicijativi o smjeni Mićunovića naveo da su razlozi za to ugovor o poslovnoj saradnji koji je RTCG potpisala sa Centrom za građansko obrazovanje (CGO) oko projketa „Činjenice su važne“, propusti prilikom iznošenja podataka o gledanosti i neusvajanje programsko-produkcionog plana TVCG.

Savjet RTCG prethodno je, početkom juna iste godine, smijenio generalnu direktoricu Javnog servisa Andrijanu Kadiju.

Formalni razlog za smjenu je bio ugovor koji je RTCG potpisala s CGO, a kojim je po ocjenama člana Savjeta Mima Draškovića, dozvoljeno miješanje u uređivačku politiku javnog servisa. U junu je donijeta pravosnažna presuda da je Kadija takođe smijenjena nezakonito.

 Đurđić direktor, Pavićević nije v. d.

Generalni direktor RTCG negirao je da je sa mjesta direktora TVCG smijenjen Slavko Đurđić a na njegovo mjesto postavljena Aleksandra Pavićević.

Prema nezvaničnim informacijama, na proširenom kolegijumu bilo je riječi da Pavićević preuzme rukovođenje TVCG.

U potpisu, tokom emitovanja emisije “Dnevna soba”, pisalo je da je Pavićević v. d. direktora TVCG.
Šundić je kazao da je to bila greška i da je Đurđić i dalje direktor.

Đurđić je, prema pouzdanim informacijama “Vijesti”, trenutno na bolovanju.


Vidi sve komentare