Asteroid će proći najbliže pored Zemlje ikad

"Ovaj asteroid, širok 45 metara, pored Zemlje prođe svakih 40 godina, ali udari samo jednom u svakih 1.200 godina"
Ažurirano: 03.02.2013. 08:53h

Asteroid 2012 DA14 proći će 15. februara pored Zemlje bliže nego mnogi sateliti, ali neće udariti u planetu, objavili su naučnici američke svemirske agencije NASA.

Asteroid tipa S (silikatni) proletjeće pored Zemlje na udaljenosti od 27.680 kilometara, što je bliže od Mjeseca, ali i dobro unutar staza navigacionih i komunikacionih satelita, prenio je portal “Space”.

"Ovo je rekordno bliz prolazak. Otkako je devedesetih godina počelo nadgledanje neba, nikad nismo vidjeli da jedan objekat te veličine prođe toliko blizu Zemlje", kazao je Don Jeomans, šef programa NASA za praćenje asteroida pri Laboratoriji za mlazni pogon u američkom gradu Pasadena.

Asteroid 2012 DA14, otkriven je tek prošle godine i jedan je od 500.000 poznatih objekata koji kruže oko Zemlje.

Jeomans je rekao da, iako će asteroid proletjeti pored Zemlje bliže od geosinhronih satelita, koji orbitiraju na oko 35.800 kilometara visine, ne predstavlja prijetnju po Zemlju.

Don Jeomans

Šteta koju bi asteroid mogao da napravi, daleko je od zanemarive, jer bi pri udaru o površini zemlje, mogao da sravni grad veličine Londona.

Jeoman kaže da nema mjesta panici.

"2012 DA14 definitivno neće pogoditi Zemlju. Orbita asteroida je dobro poznata i možemo da isključimo udar" rekao je Jeomans, dodajući da su šanse za to ekstremno male.

"Ovaj asteroid, širok 45 metara, pored Zemlje prođe svakih 40 godina, ali udari samo jednom u svakih 1.200 godina. Udar takvog objekta ne bi bio katastrofalan na širokom području", objasnio je Jeoman.

Kako će asteroid proći preko neba veoma brzo, kako je rekao Jeomans "skoro puni stepen svake minute" samo će najiskusniji astronauti-amateri moći da ga uhvate.

Galerija