Istorija: Nasina sonda izbliza snimila najudaljenije svemirsko tijelo

Ilustracija, Foto: Shutterstock

NASA-ina sonda Nju Horajzons (New Horizons) uspješno je prvi put u istorili izbliza snimila do sada najudaljeniji svemirski objekt, asteroid nazvan Ultima Thule, koji se nalazi 6,4 milijardi kilometara od Zemlje, objavila je u utorak NASA.

Sonda je poslala signal na Zemlju koji je do nje putovao otprilike 10 sati.

New Horizons “funkcioniše”, rekla je Alis Boumen, zvaničnica projekta. “Upravo smo izveli najdalji prelet” nekog svemirskog objekta, dodala je.

Sonda je Ultimu Thulu, ledenu stijenu iz perioda formiranja Sunčevog sitema, snimila kamerama u 5,33 sati po GMT-u. Slike i podaci koje je snimila počeće stizati na Zemlju kasnije u utorak.

Predviđeno je bilo da snimi 900 fotografija u nekoliko sekundi koliko je trajao prelet tog objekta na udaljenosti od oko 3500 kilometara.

“Nauka će nam pomoći da shvatimo porijeklo Sunčevog sistema”, kazala je Boumen.

Ultima Thule, otkrivena svemirskim teleskopom Hubl 2014., nalazi se u Kajperovom pojasu, ogromnom disku stjenovitih ostataka iz perioda formiranja planeta u Sunčevom sistemu.

Riječ je o asteroidu dugom oko 30 kilometara. Naučnici su odlučili poslati sondu Nju Horajzons da ga istraži nakon što je 2015., devet godina nakon lansiranja, sonda poslala detaljne snimke Plutona, što je bila njena glavna misija, prenosi Hina.