"Ljubavnici iz Modene" su ustvari bili muškarci

Naučnici su rekli da je nemoguće odrediti seksualnu orjentaciju ljudi čije su kosture proučavali. Mogli su da budu prijatelji, braća ili suborci
Drevni kosturi, Foto: Unibo.it

Drevni kosturi poznati kao "Ljubavnici iz Modene", koji su pronađeni pokopani u Italiji sa rukom u ruci, zapravo su bili muškarci, utvrdili su italijanski naučnici.

Otkriveni 2009. u sjevernom gradu Modeni, ostaci datiraju iz razdoblja između 4. i 6. vijeka, i bili su u tako lošem stanju da se mislilo da je nemoguće odrediti njihov pol pa se pretpostavilo da su muškarac i žena.

Međutim uz novu tehnologiju, kako prenosi agencija Hina, koja proučava proteine iz zubne gleđi, naučnici sa Univerziteta u Bolonji dokazali su da su kosturi pripadali dvojici muškaraca.

"Uspjeli smo da izdvojimo proteine iz zubne gleđi oba kostura i pouzdano ih svrstamo u muški pol", objavilo je 20 naučnika uključenih u projekat u članku u časopisu Scientific Reports.

Naučnici su rekli i da je nemoguće odrediti seksualnu orjentaciju ljudi čije su kosture proučavali.

Mogli su da budu prijatelji, braća ili suborci.

"Iako ne možemo isključiti da su ta dva čovjeka zapravo bili ljubavnici, nije vjerovatno da su ljudi koji su ih pokopali odlučili da pokažu takvu povezanost smještanjem njihovih tijela da ostanu sa rukom u ruci", napisali su naučnici u izvještaju.

Hina podsjeća da su se u Justinijanovo doba, u Istočnom Rimskom Carstvu između 527. i 565. godine istospolni odnosi smatrali krivičnim djelom.