Svi smo mi pomalo neandertalci, tvrde naučnici

Ilustracija, Foto: Shutterstock

Svi mi vjerovatno imamo djelić neandertalca u našoj DNK, uključujući i Afrikance za koje se smatralo da nemaju genetske veze sa izumrlim ljudskim rođakom.

To je pokazalo istraživanje naučnika sa univerziteta Prinston, koje je objavljeno u časopisu "Cell".

Dokazi da su naši drevni preci imali potomstvo sa neandertalcima prvi put se pojavilo 2010. godine kada je prvi genom sekvenciran iz kostiju ljudskih predaka koji su živjeli u kameno doba u Evropi prije oko 40.000 godina.

Kako prenosi CNN, tada je otkriveno da su moderni Evropljani, Azijci i Amerikanci, ali ne i Afrikanci, naslijedili oko dva odsto gena neandertalaca sa kojima su se naši preci miješali pošto su se iselili iz Afrike.

Naučnici sa univerziteta Prinston vjeruju, na osnovu računarskih metoda, da Afrikanci imaju DNK i neandertalaca i da je rana ljudska istorija složenija nego što se mislilo.

"Ovo je prvi put da možemo da otkrijemo stvarne znake neandertalskih predaka kod Afrikanaca", kazao je Lu Leč , sa instituta Luis-Sigler (LSI) na Prinstonu i koautor rada.

Džošua Akej, profesor sa LSI koji je vodio istraživanje ističe da bi njihovo otkriće moglo da dovede u pitanje raširenu teoriju o ljudskoj seobi iz Afrike po kojoj su ljudi potekli iz Afrike i proširilil se svijetom u jednom talasu prije 60.000 do 80.000 godina.

"Naši rezultati pokazuju da je ta istorija bila mnogo zanimljivija i bilo je mnogo talasa iseljavanja iz Afrike od kojih su neki vodili u miješanje modernog čovjeka i neandertalca koje vidimo u genomima svih živućih ljudi danas".

On kaže da njihovi podaci pokazuju da je talas ljudi napustio Afriku prije oko 200.000 godina i da se ta grupa miješala sa neandertalcima.

Grupa drevnih Evropljana zatim se vratila u Afriku donoseći neandertalske korijene afričkom stanovništvu.

Prema radu tehnička ograničenja i pretpostavke da su neandertalci i afričko stanovništvo bili geografski odvojeni doveli su do "slijepe tačke" u tom polju.

CNN podsjeća da su se ranije studije oslanjale na stanovništvo za koje se pretpostavljalo da nema neandrtalske DNK.

Tim je takođe utvrdio da su ranije procjene, po kojima su istočni Azijci mogli da imaju 20 odsto više neandertalskih korijena od Evropljana, pogrešne.

Prema njihovim saznanjima postoji "iznenađujuća sličnost" neandertalskih korijena kod ljudi na različitim kontinentima.