Želite da date ime planeti? Imate priliku za to

Planete, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 20.08.2013. 08:08h

Od sada će svi ljudi biti u prilici da predlože imena za novootkrivena nebeska tijela, objavio je Internacionalni komitet koji je zadužen za davanje naziva planetama, zvijezdama i ostalim zvijezdanim tijelima.

Ova materija nije regulisana internacionalnim zakonima, pa se odluke donosi na bazi konsenzusa, prenosi Independent.

Komitet koji je osnovan 1919. godine je odlučio da uključi širu javnost u astronomske teme, pa na mejl iaupublic@iap.fr možete slati vaše predloge.

Postoji više uslova koje predlog mora da ispunjava, pa tako naziv ne bi trebalo da ima više od 16 karaktera i poželjno je da je u pitanju jedna riječ.

Ime bi trebalo da bude lako za izgovor na što više jezika, i ne bi trebalo da bude slično postojećim imenima nebeskih tijela.

Nazivi komercijalne prirode se ne uzimaju u obzir, kao ni imena kućnih ljubimaca.

Zanmljivo da je je isti Institut odbio da novi mjesec otkriven oko Plutona dobije ime Vulkan, poput rodne planeta čuvenog Spoka iz "Zvjezdanih staza".

Kamapanja za imenovanje je počela putem Twittera, a pokrenuo je glumac Vilijam Šatner koji je u istoj franšizi tumačio lik kapetana Kirka.

Imena je trebalo da budu izabrana iz klasične mitologije i da imaju vezu sa podzemnim svijetom, a Vulkan je bio ubjedljivo prvi ispred Kerbera i Stiksa.

Međutim, izabrana su imena Kerber i Stiks, jer je Vulkan već iskorišćen za fiktivnu planetu između Merkura i Sunca.