Formirana Mreža kinoprikazivača Crne Gore

Osnivačka skupština održana je u Mojkovcu 27. aprila, kada je za predsjednicu imenovana producentkinja Ana Lazarević, a za potpredsjednicu Katarina Jovanović.

2855 pregleda 0 komentar(a)

Prva Mreža kinoprikazivača Crne Gore osnovana je u subotu, 27. aprila, u Mojkovcu, saopšteno je iz Filmskog centra Crne Gore (FCCG) koji je osnivač mreže zajedno sa Centrom za kulturu „Nenad Rakočević“ iz Mojkovca.

Osnivačka skupština održana je u sklopu „Konferencije za razvoj bioskopske publike u Crnoj Gori“ u Mojkovcu, a za predsjednicu je imenovana producentkinja Ana Lazarević, dok je potpredsjednica Katarina Jovanović.

Formiranje Mreže kinoprikazivača, predsjednica Lazarević vidi kao važan korak ka unaprjeđenju i razvoju kinoprikazivača i kinoprikazivačke djelatnosti.

Lazarević i Božović
Lazarević i Božovićfoto: FCCG

"Ciljevi Mreže su upoznavanje i povezivanje članova mreže prvi put u istoriji crnogorske kinematografije, razmjena iskustava, primjera dobre prakse, razmatranje zajedničkih problema, donošenje odluka koje će osnažiti, kako samu Mrežu, tako i njen uticaj u zemlji i regionu. Tehnološki izazovi, suočavanje sa smanjenjem broja publike u bioskopima, privlačenje nove publike, promjene navika gledalaca, filmska piraterija, finasiranje, samo su neki od izazova. Činjenica jeste da to mogu biti prepreke, ali ćemo tome pristupiti kao prilici za inovacije i razvoj novih poslovnih modela. Imperativ je da domaći film bude vidljiviji, a da bi se to postiglo neophodno je pokrenuti inicijative za razvoj nove publike i povećanje gledanosti u bioskopima", rekla je ona.

Programska koncepcija Mreže, objasnila je, zasnivaće se na umjetničkoj relevantnosti i imati svijest o obrazovnoj funkciji institucija kulture, njihovoj odgovornosti za razvoj cjelokupnog kulturnog polja u kojem je neophodno da budu otvoreni prema potrebama zajednica.

"Kroz saradnju sa festivalima, uključivanjem u međunarodne programe, kolaboraciju sa mrežama u regionu, razvijaćemo programske strategije koje se neće temeljiti isključivo na komercijalnom pristupu već ćemo se truditi da pronađemo modele održivosti sa programima u kojima će biti zastupljeni igrani, animirani, dokumentarni, eksperimentalni, kratkometrazni i dugometrazni filmovi, kao i evropska ostvarenja", istakla je Lazarević i najavila brojne različite radionice.

Potpredsjednica Jovanović očekuje da Mreža postane platforma za razmjenu ideja, resursa i iskustava među kinoprikazivačima i filmskim profesionalcima u zemlji.

Mreža kinoprikazivača Crne Gore

"Vjerujem da ćemo zajedničkim snagama uspjeti da podignemo filmsku industriju na viši nivo i doprinesemo kulturnom razvoju Crne Gore... Želim da istaknem da je sjedište Mreže locirano u Mojkovcu, što predstavlja važan korak ka decentralizaciji kulturnih aktivnosti u Crnoj Gori. Ovaj grad je odabran kao domaćin za našu osnivačku skupštinu, što ima izuzetan značaj za lokalnu zajednicu. Pozivam sve zainteresovane strane da podrže naš rad i pridruže se ovom važnom projektu ka boljoj budućnosti crnogorske kinematografije", poručila je Jovanović.

Na konferenciji se prisutnima obratio i načelnik Direkcije za razvoj djelatnosti u oblasti kulturno-umjetničkog stvaralaštva Petar Kovačević. On je kazao da se novim Nacionalnim programom razvoja kinematografije za period od 2025. do 2029. godine koji je u pripremi, sa Akcionim planom za period od 2025. do 2026. godine, digitalizacija bioskopa u Crnoj Gori se nastavlja i biće jedna od prioritetnih aktivnosti.

Potreba za organizovanjem „Konferencije za razvoj bioskopske publike u Crnoj Gori“, s obzirom na broj digitalizovanih sala u Crnoj Gori, kaže direktorica FCCG Aleksandra Božović, dio je strateškog plana Filmskog centra kako bi se osnažio domaći film i razvila nova baza publike. Ona je podsjetila i na projekat „Ponovo radi bioskop: Savremeni crnogorski film 2017-2023“ koji je u toku.

"FCCG, u partnerstvu sa Ministarstvom kulture i medija i lokalnim samoupravama uložio je i ulagaće značajna sredstva za stvaranje što boljih uslova za rad digitalizovanih bioskopa. Zakonom o kinematografiji je definisano da je kinematografija djelatnost od javnog interesa. Ipak, neohodnost osnivanja Mreže kinoprikazivača Crne Gore koja bi se bavila ovim pitanjima nametnula se posljednjih godina kada je posle dugog niza godina uspješno digitalizovano 10 bioskopa u Crnoj Gori. Naš cilj je da u svakom gradu radi bioskop po najsavremenijim standardima", rekla je Božović.

Inicijativa Centra kulturu „Nenad Rakočević“ iz Mojkovca, dodala je Božović, od izuzetne je važnosti i obrazložila:

"Ovdje je digitalizovana prva bioskopska sala, te da je ovo grad sa jednom od dvije najstarije filmske manifestacije u Crnoj Gori 'Mojkovačkom filmskom jeseni'", kazala je Božović.

U sklopu konferencije održani su i različiti paneli, na temu digitalizacije bioskopa i radu na razvoju publike, predstavljene su i uporedne prakse mreža kinoprikazivača iz regiona i Crne Gore, bilo je riječi i oradu distributerskih kuća u Crnoj Gori, a predstavljeno je i funkcionisanje asocijacije Europa Cinemas.