obmanuo javnost

Dokument demantuje tvrdnje Krivokapića: Odbornica SDP podržala Aprcovića

Iz Medijskog pula SDP-a ni nakon 15 dana nisu odgovorili na pitanje “Vijesti” - ostaje li Krivokapić i dalje pri svojim javno izrečenim tvrdnjama da njihova odbornica nije podržala izvještaj o radu “nelegitimnog gradonačelnika Kotora”, kako je i sam Krivokapić u međuvremenu nazvao Aprcovića.

60728 pregleda 414 reakcija 127 komentar(a)
Ranko Krivokapić, Foto: Savo Prelević
Ranko Krivokapić, Foto: Savo Prelević

Počasni predsjednik SDP-a Ranko Krivokapić obmanuo je javnost ustvrdivši da ta partija u Skupštini Opštine Kotor nije glasala za usvajanje izvještaja o radu gradonačelnika i ostvarivanju funkcija lokalne uprave za 2019. godinu, a koji je podnio prvi čovjek te opštine Željko Aprcović (DPS).

Gostujući 10. jula na A1 televiziji, Krivokapić je odlučno demantovao da je njegova životna partnerka i odbornica SDP-a Tena Božović, na sjednici SO Kotor 30. aprila, glasala za usvajanje izvještaja o radu gradonačelnika.

Božovićeva je tada, uz odbornicu URA Ljiljanu Popovič Moškov, jedina iz opozicionih stranaka prisustvovala sjednici, uz 17 odbornika vladajuće većine koju čini DPS, SD, HGI, LP i nezavisna odbornica (koja je u međuvremenu pristupila SD-u) Bruna Lončarević.

Aprcović je u ljeto prošle godine izabran za gradonačelnika Kotora, nakon što je Krivokapićev SDP uskratio podršku dotadašnjem gradonačelniku Vladimiru Jokiću (Demokrate) i praktično oborio sa vlasti dotadašnju koaliciju Demokrate-DF-URA-SDP-SNP.

“Netačno je da je ona (Božovićeva) to glasala. Pitajte Slavka Mandića (vlasnika Skala radija iz Kotora - prim. aut.) koji je to demantovao. To je neistina i za osobu koja vam je to rekla važi - ko krade, taj i laže! Provjerite zapisnik i provjerite Slavka Mandića”, kazao je Krivokapić na A1 televiziji, odgovarajući na pitanje novinara da li je tačno da je njegova životna partnerka i odbornica SDP-a glasala za usvajanje izvještaja o radu Željka Aprcovića.

foto: Siniša Luković

Počasni predsjednik SDP-a naglasio je da je bio netačan izvještaj sa sjednice SO Kotor 30. aprila na Skala radiju, gdje je eksplicitno pisalo da je Božovićeva podržala Aprcovićev izvještaj. Rekao je da je to naknadno ispravljeno.

Dodao je da činjenicu da odbornica SDP-a nije uopšte glasala kada je na dnevnom redu bio sporni Aprcovićev izvještaj, navodno potvrđuje i zapisnik sa te 39. sjednice kotorskog parlamenta.

Međutim, u tom zapisniku, koga “Vijesti” posjeduju, jasno stoji da je sjednici SO Kotor 30. aprila prisustvovalo 19 odbornika (17 vladajuće većine, plus Božovićeva - SDP i Popović Moškov - URA), kao i da je Aprcovićev “Izvještaj o radu predsjednika Opštine sa izvještajem o radu lokalne uprave i službi za 2019” usvojen sa 18 glasova “za” i jednim uzdržanim glasom.

foto: Siniša Luković

Odbornica URA Ljiljana Popović Moškov je na glasanju 30. aprila bila uzdržana, što je “Vijestima” potvrđeno iz njene partije, a to znači da je 18. glas za Aprcovićev izvještaj 30. aprila mogao doći samo od odbornice, zvanično u Kotoru, opozicionog SDP-a Tene Božović.

Da je validan zapisnik koji dokazuje političku kolaboraciju odbornice zvanično opozicione stranke sa vladajućom većinom kada je trebalo usvojiti jedan od ključnih dokumenata - izvještaj o radu gradonačelnika iz redova DPS-a koji je lani na vlast, kako ostatak opozicije kaže, “došao političkom korupcijom i nelegitimnim prekrajanjem izborne volje građana”, pokazuje i to što je on na 41. sjednici SO Kotor održanoj 19. maja usvojen bez primjedbi, glasovima 19 od prisutnih 20 odbornika.

Da je odbornica SDP-a glasala za Aprcovićev izvještaj, pokazuju i medijski izvještaji sa sjednice SO Kotor 30. aprila, uključujući i onaj lokalnog javnog servisa u tom gradu.

foto: Siniša Luković

Iz Medijskog pula SDP-a ni nakon 15 dana nisu odgovorili na pitanje “Vijesti” - ostaje li Krivokapić i dalje pri svojim javno izrečenim tvrdnjama da njihova odbornica nije podržala izvještaj o radu “nelegitimnog gradonačelnika Kotora”, kako je i sam Krivokapić u međuvremenu nazvao Aprcovića.

Počasni predsjednik SDP-a, koji sada Aprcovića tako karakteriše, u proteklih nekoliko mjeseci je i sam kao manjinski akcionar preduzeća Luka Kotor koje je u većinskom vlasništvu Opštine Kotor, sarađivao sa Aprcovićem.

Njemu nije smetalo da sa “nelegitimnim gradonačelnikom” Kotora kao predstavnikom većinskog vlasnika, sjedi i zajedno glasa na Skupštini akcionara ovog preduzeća održanoj 16. marta.

Upravo je Krivokapić, koji kao fizičko lice - manjinski akcionar, ima skoro dva odsto akcija u Luci Kotor, zajedno sa Aprcovićem i direktorom Fonda PIO koji takođe ima akcije u Luci Kotor, Dušanom Perovićem (DPS), insistirao da se 16. marta održi sjednica Skupštine akcionara koja je prethodno bila odložena zbog tada tek uvedenih mjera na sprečavanju širenja koronavirusa.

Krivokapić je zajedno sa Aprcovićem i Perovićem insistirao da se sjednica, ipak, održi iako na nju nisu mogli biti pozvani ostali akcionari, te je potom zajedno sa ovom dvojicom DPS funkcionera, glasao za smjenu dotadašnjeg Borda direktora Luke Kotor koji su činili predstavnici bivše lokalne kotorske vlasti iz redova SNP-a, i za imenovanje novog Borda direktora u kome su sada predstavnici kotorskog DPS-a.

Krivokapić ćuti i o optužbama na račun novinara “Vijesti”

Počasni predsjednik SDP-a, ali ni ta partija, danima ne odgovaraju na pitanja “Vijesti” o tome da li Krivokapić ostaje pri svojim javnim tvrdnjama na račun novinara tog lista Siniše Lukovića, za koga je bivši lider SDP-a indirektno kazao da je korumpiran.

“Znate što je jednako loše kao prljavi političari? Prljavi novinari i prljavi policajci. Te tri kategorije su najgore u Crnoj Gori”, kazao je Krivokapić na A1 televiziji, tvrdeći da je Lukoviću “kupljena knjiga za 15.000 eura” i da mu je “Luka Kotor davala novac”.

Krivokapić, ali ni SDP koja se nije javno ogradio od takvih izjava svog počasnog predsjednika, nisu, međutim, odgovorili na pitanja “Vijesti” - o kojoj Lukovićevoj knjizi je riječ, ko je istu kupio za 15.000 eura, koliki broj primjeraka je taj neko kupio i kada su mu oni isporučeni, te na osnovu kojih konkretnih materijalnih dokaza je počasni predsjednik SDP-a iznio tvrdnju da je novinaru “Vijesti” davan novac iz preduzeća Luka Kotor.

“O kojem konkretno iznosu novca je riječ s obzirom na to da g. Krivokapić tim podacima ima pristup i kao jedan od vlasnika kapitala u Luci Kotor AD?”, bilo je pitanje na koje takođe od Krivokapića i SDP-a nema odgovora.

Luković je, inače, autor teksta koji je lani objavljen u “Vijestima” o tome kako je Ranko Krivokapić pod vrlo čudnim okolnostima prije 20 godina postao vlasnik do tada državnog stana na elitnoj lokaciji u Starom gradu u Kotoru, a koji ga je i u najskupljoj računici, koštao manje od 30 eura po kvadratu.

Krivokapić je pod kontroverznim okolnostima, pored službenog stana od 74,25 kvadrata u Starom gradu u kojem je živio i koga je formalno otkupio 1997. godine, od Luke Kotor na čijem je čelu tada bio direktorski kadar njegove stranke – SDP, krajem 2000. “zakučio” i “cjelokupno potkrovlje – tavan od cca 36 metara kvadratnih zgrade broj 309 u Starom gradu u Kotoru”.

Počasni predsjednik SDP-a je potkrovlje zgrade u Starom gradu, koja prema analizama stručnjaka “spada među najvrednije objekte srednjovjekovne arhitekture u Kotoru”, u međuvremenu “oplemenio” eloksiranom bravarijom i roletnama.

On ni tada nije odgovorio na pitanje “Vijesti” - da li smatra da je na taj način doprinio narušavanju ambijentalnih vrijednosti Starog grada kao dijela područja Svjetske prirodne i kulturne baštine pod zaštitom UNESCO-a i zašto je to uradio, kao i da objasni okolnosti pod kojima je krajem devedesetih otkupio državni stan, a onda mu je na to krajem 2000. dodato i potkrovlje koje je takođe bilo u vlasništvu Luke Kotor.