Omaž bioskopima kojih više nema

Dokumentarni film “Jedan dan života“ Momir Matovića biće prikazan večeras u Tivtu

3736 pregleda 1 komentar(a)

Veče dokumentarnog filma istaknutog crnogorskih sineaste Momira Matovića, biće priređeno večeras u velikoj sali Centra za kulturu Tivat u 20 časova.

Publika će biti u prilici da pogleda Matovićev dokumentarni film “Jedan dan života“ koji je svojevrsni omaž nekadašnjim bioskopima u Crnoj Gori, sa posebnom posvetom legendarnom Kinu "Kultura" u Titogradu-Podgorici.

“Jedan dan života“ predstavlja poštovanje prema svim crnogorskim kinooperaterima, koji su, svojom strašću prema filmu, pionirskom djelatnošću i umijećem doprinijeli razvoju crnogorske kinematografije. Oni su bili pravi ambasadori filma, dopirući čak i u najnepristupačnije djelove Crne Gore, donoseći neviđena čuda, otkrivajući jedan novi svijet i osmišljavajući jedan dan života. Reditelj je kamerom zabilježio posljednje trenutke ovog kultnog zdanja koje je nekad bilo središte kulturnog života grada. Film naglašava značaj ovog bioskopa i posljedice koje je njegov nestanak imao na lokalnu zajednicu apelujući na važnost čuvanja kulturne baštine i nasljeđa, te podsjećajući nas na vrijednost koju donosi filmska umjetnost.

Momir Matović je rođen 1951. u Podgorici. Završio je filmsku kameru na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu. Jedan je od istaknutijih crnogorskih dokumentarista i svjetski priznat autor kratkometražnih filmova. Dobitnik je niza priznanja i nagrada na svjetskim festivalim. Svoje autorske retrospektive imao je u Torinu, Ankoni, Bornholmu, Berlinu , Hamburgu, Wisbadenu i Bergenu. Njegovi filmovi su autentični i duboko istražuju socijalna pitanja, ljudske sudbine, njihove marginalizacije i nejednakosti prikazivajući usamljenost i provincijalnost svojih protagonista. Matovićevo filmsko majstorstvo ogleda se u pretvaranju uobičajenih situacija u intrigantne priče kroz stvaranje sugestivne atmosfere i oživljavanje svojih likova u filmske što ga čini vrsnim rediteljom i velikanom svog zanata.