"NE ISTEŽITE HLADAN MIŠIĆ"

Istezanje: Prije ili posle treninga?

Hronično istezanje na kraju treninga povećava vašu sposobnost da se zaštitite od povreda, zato što istovremeno smanjuje većinu rizičnih faktora
52 pregleda 1 komentar(a)
istezanje, Foto: Shutterstock
istezanje, Foto: Shutterstock
Ažurirano: 26.12.2016. 10:31h

Direktor Centra za zdravlje na Univerzitetu Ratdžers u Nju Džersiju, Šon Arent otkriva da li je istezanje bolje prije ili posle treninga.

“Istezanje nije loše, dobro je, ali ga treba raditi posle treninga“, upozorava Šon.

Zašto ne bi trebalo da se istežete prije treninga?

“Sve te priče da ćete se povrijediti ako se ne istegnete prije treninga su samo mit. Ono što treba da se uradi prije treninga je zagrijavanje, ne istezanje. Govorim o statičkom istezanju.“

Arent upozorava da nikada ne treba istezati hladan mišić i objašnjava da bi to bilo isto “kao kada biste stavili malu elastičnu gumicu u frižider i kasnije pokušali da je raširite“. Posle samo nekoliko trenutaka, gumica će pući, dodaje Šon.

“Ako baš želite da radite istezanje prije treninga, uradite dinamično istezanje. To zapravo i nije pravo istezanje,već dinamično zagrijavanje. Na primjer, ukoliko vam trening podrazumjeva dizanje tegova, dinamično zagrijavanje bi bilo slično dizanju lakših tegova u početku treninga.“

Hronično istezanje na kraju treninga povećava vašu sposobnost da se zaštitite od povreda, zato što istovremeno smanjuje većinu rizičnih faktora.

“Na taj način imaćete bolji opseg pokreta, bićete savitljiviji, imaćete veću fleksibilnost tetiva. To su sve pozitivne stvari“, zaključuje Arent.

Preporučujemo za Vas