Omiljene namirnice koje nikako ne treba jesti za večeru

Žgaravica, problemi sa zaspivanjem i kilažom, neki su od problema koje može izazvati pogrešan izbor večere

17474 pregleda 6 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock
Ilustracija, Foto: Shutterstock

Ako pokušavate da se hranite zdravije, onda postoje određene namirnice koje bi bilo dobro da izbjegavate kada pripremate večernji obrok. Konzumacija određene hrane može uzrokovati žgaravicu, onemogućiti vam dobar san ili spriječiti vaše ciljeve mršavljenja. Dakle, nutricionisti tvrde da izbjegavate ovih šest namirnica, piše Insider.

Krompir, tjestenina i pirinač primjeri su skrobne hrane koja se vrlo često jede za večeru, međutim, nutricionisti tvrde da se ta hrana jednostavno metabolizuje do šećera i stvara povišeni šećer u krvi i insulin. To nije dobro jer se neće sagorjeti za energiju, već će se pohraniti kao mast.

Začinjena hrana

Iznenađujuće, začinjena hrana nije dobra za večeru. Nutricionistkinja Karen Z. Berg rekla je da takva hrana može prouzrokovati žgaravicu, naročito ako odete u krevet nedugo nakon što je konzumirate.

Jednostavni ugljeni hidrati

Iako ugljeni hidrati mogu biti dobri za vas, obično ih nije dobro jesti naveče. Stručnjak za isehranu Kieron Foster objasnio je da je to hrana s visokim glikemijskim indeksom, što u osnovni znači da se brzo apsorbuje u krvotok. Dakle, ako ne vježbate i ne trošite te šećere kao izvor goriva, pretvoriće se u masnoću i pohraniti u tijelu, čime će se povećati i težina. To uključuje namirnice poput krompira, tjestenine, pice, kolača, gaziranih pića, voćnih sokova, hljeba, sirupa itd.

Masna hrana

Koliko god masna hrana bila izvor zadovoljstva, posebno nakon dugog dana, trebali biste da se oduprete iskušenju da je pojedete za večeru. Berg je objasnila da ovu hranu treba ograničiti ako vam je cilj zdrava ishrana, posebno uveče jer se teško vari i ostavlja trag na vašem gastrointestinalnom traktu.

Alkohol

Nutricionistkinja Berg kaže da konzumiranje alkohola može učiniti da ogladnite i žudite za ugljenim hidratima. Zauzvrat, to može dovesti do prejedanja, što će vam samo pogoršati noć. Takođe, iako alkohol može pomoći da zaspite, istraživanja pokazuju da značajno smanjuje ukupni kvalitet sna.

Čokolada

Iako skoro svi vole da pojedu čokoladu za desert, Berg tvrdi da vas kofein koji obično sadrži može spriječiti da zaspite, piše Večernji list.