Nedostatak ovog minerala izaziva grčeve i 'ubija' raspoloženje

Dugotrajniji manjak manifestuje se grčevima u mišićima, javlja se osjećaj utrnulosti i bockanja

17731 pregleda 0 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock
Ilustracija, Foto: Shutterstock

Magnezijum je važan mineral koji pomaže u borbi protiv svakodnevnog stresa, izrazito je važan za mišiće, nervni sistem, a utiče i na koncentraciju i san. Pomaže da se pobijedi nesanica i poboljša spavanje. Magnezijum pomaže i da se mišići brže opuste. Mnogima san ometaju bolovi i grčevi u nogama. Najčešći razlog je - manjak magnezijuma, koji je nužan i za opuštanje, kontrakciju mišića i normalno kretanje.

Utiče na raspoloženje

Magnezijum posebno u stresnim situacijama povoljno utiče na organizam i uopšteno na nervni sistem. Minimalni dnevni unos ovog minerala je oko 300 mg (tijelo apsorbuje tek nešto manje od 200 mg). Visok nivo magnezijuma takođe nije preporučljiv jer može da šteti zdravlju. Prirodni izvori su zeleno lisnato povrće, mahunarke, integralni pirinač, cjelovite žitarice, sojine i suncokretove sjemenke, orašasti plodovi, mlječni proizvodi, meso, riba, čokolada s minimalno 70 odstoo kakaa, neprerađena morska so.

Treba znati da se termičkom obradom gubi čak 50 do 70 odsto ovog minerala, a zamrzavanjem namirnica do 40 procenata.

Neke namirnice ga 'ubijaju'

Manjak magnezijuma dodatno uizaziva i pretjerana konzumacija alkohola, kafe i pretjeran unos rafiniranog šećera. Dugotrajniji manjak magnezijuma manifestuje se grčevima u mišićima, javlja se osjećaj utrnulosti i bockanja. Preporučeni dnevni unos magnezijuma za zdravu odraslu ženu je 350 mg na dan, a za odraslog muškarca, trudnice i dojilje je 450 mg.

Dokazano je da magnezijum direktno utiče na raspoloženje i ako ga nedostaje, izaziva anksioznost i depresiju. Naime, direktno djeluje na ravnotežu otpuštanja i prihvatanja hormona sreće, serotonina, i samo kada ga imamo dovoljno, osjećamo se uravnoteženo.