ANATOMIJA PROTESTA

„Porcija prljavštine“ iz Putinove kuhinje

: Film se sastoji od snimaka srodovječnih žena koje isplaćuju po hiljadu rubalja (oko 25 eura) sugerišući da je Rusima plaćeno da prisustvuju mitinzima
0 komentar(a)
putin, Foto: Rojters
putin, Foto: Rojters
Ažurirano: 24.02.2019. 12:57h

Dokumentarni film emitovan na jednoj provladinoj TV stanici, u kome su navodi da su građani Rusije dobili novac da prisustvuju najvećim protestima protiv 12-godišnje vladavine Vladimira Putina, izazvao je gnjevnu reakciju opozicije, koja je za nedelju najavila nove demonstracije.

Oni će se u nedjelju okupiti ispred TV centra Ostankino u Moskvi i protestovati protiv filma koji je emitovan u četvrtak na stanici NTV, pod kontrolom državnog giganta Gasprom.

„Od početka do kraja to su samo laži, bezobrazna manipulacija činjenicama“, kazao je agenciji Rojters opozicioni lider Boris Njemcov. „Kompletan dokumentarac napravljen je od novca koji je Kremlj tajno dao“.

U dokumentarnom filmu NTV-a pod nazivom „Anatomija jednog protesta“ sugeriše se da su dvojica organizatora demonstracija – bloger Aleksej Navaljni i opozicioni političar Vladimir Riškov – imali problema da privuku pristalice.

Navaljni je optužen za širenje dezinformacija i da ima „previše tjelohranitelja“ koji su „tukli novinare“.

"Bijela kuća finansirala demonstracije"

Film se sastoji od snimaka srodovječnih žena koje isplaćuju po hiljadu rubalja (oko 25 eura) te snimaka sa protesta održanih 26. februara, sugerišući da je Rusima plaćeno da prisustvuju mitinzima.

U 36-minutnom filmu se ukazuje i da je Bijela kuća finansirala demonstracije s ciljem da podrije Putina, koji je osvojio više od 63 posto glasova na predsjedničkim izborima 4. marta.

Nekoliko sati nakon njegovog emitovanja, stotine ljudi ostavilo je poruke na stranici „Protiv bezobraznih laži NTV-a“ na Fejsbuku

Nekoliko sati nakon njegovog emitovanja, stotine ljudi ostavilo je poruke na stranici „Protiv bezobraznih laži NTV-a“ na Fejsbuku u kojima poručuju da će prisustvovati protestima. Rojters je prenio da se sajt NTV-a našao i na udaru hakera.

Valerij Fadejev, politikolog koji je intervjuisan za potrebe filma, tvrdi da su njegovi citati istrgnuti iz konteksta.

„Dao sam komentar NTV-u za potrebe jednog analitičkog programa, ne u svrhu propagande“, kazao je Fadejev.

Zamjenik urednika radija Eho Moskve, Vladimir Varfolomejev, napisao je na Fejsbuku: „Razumijem i podržavam one koji kažu da će nakon današnje porcije prljavštine prekinuti svaku vezu sa NTV-om“.

„NTV redakcija: Nemojte me zvati nikad više. Bez obzira na priliku, na program. Sanitarno-higijenski kordon“, napisala je na Tviteru Jelena Panfilova iz Transparensi internešnla, prenio je BBC.

Film su kritikovali i sami novinari NTV-a.

„Posramljen sam zbog činjenice da se ovo dešava na kanalu za koji radim“, napisao je na Fejsbuku urednik NTV-a Aleksander Urzanov.