Naučnici sa Tajlanda otkrili novi oblik antitijela protiv virusa ebole

0 komentar(a)
ebola, Foto: Reuters
Ažurirano: 05.10.2014. 17:15h

Naučnici sa Tajlanda su saopštili da su otkrili novi oblik antitijela protiv virusa ebole i tvrde da je efikasniji od postojećih. Njihov lijek bi tek terebalo da bude testiran na životinjama i ljudima.

"Ponosni smo jer smo stvorili antitijela za liječenje ebole", kazao je novinarima dekan medicinskog fakulteta u Bangkoku Udom Kačintorn.

"Struktura antitijela je drugačija i ima novi mehanizam za ubijanje ebole na najefikasniji način. Pozitivni rezultati očekuju se nakon sprovedenih testiranja nad životinjama i ljudima u laboratoriji", dodao je on.

Prema istraživanju, novo antitijelo dovoljno je malo da uđe u inficiranu ćeliju i uništi proteine ebole. Ujedno je bezopasno za ljude jer su ga razvili iz ljudskih ćelija i može da se reprodukuje u velikim količinama.

Naučnici tvrde da će biti potrebno oko godinu dana kako bi razvili eksperimentalnu vakcinu, iako bi taj period mogao da bude i kraći ako se dođe do novih otkrića i boljih uslova.

Tajlandsko-kubanska farmaceutska kompanija Siam Bioscience u Tajlandu zainteresovana za testiranja.

Na svijetu trenutno postoji nekoliko eksperimentalnih lijekova za ebolu, poput ZMappa koji je kombinacija tri tipa antitijela, a kompanije GlaxoSmithKline i NewLink Genetic namjeravaju da izdaju novu vakcinu do kraja godine.

U posljednjih šest mjeseci virusom ebole zarazilo se 6.553 ljudi, a umrlo je 3.100 u Liberiji, Siera Leoneu i Gvineji - tri države na zapadu Afrike koje su najviše pogođene epidemijom.

Ovo je najveća epidemija ebole otkako je virus otkriven 1976. godine u Kongu.