NASA objavila 3D snimke Sunca

Ažurirano: 07.02.2011. 11:46h

Američka agencija za svemirska istraživanja, NASA, prvi put je objavila 3D fotografije i snimke Sunca koji omogućavaju da se vidi njegova cijela površina, objavljenoje na sajtu te agencije.Snimci Sunca su napravljeni pomoću dvije stereo sonde koje su ga snimale sa različitih strana.Naučnici su ocijenili da će fotografije i snimci Sunca omogućiti značajan napredak u prognoziranju svemirskih uslova i njihovog uticaja na Zemlju, a pomoći će i prilikom slanja budućih misija."Prvi put u istoriji možemo da gledamo solarne aktivnosti u punoj trodimenzionalnoj veličanstvenosti", rekao je član tima naučnika Angelos Vurlidas.On je takođe kazao da je ovo značajan trenutak u solarnoj fizici.

"Stereo je otkrio Sunce onakvo kakvo je zaista - sfera vrele plazme i isprepletana mreža magnetnih polja", rekao je taj naučnik.Drugi naučnik NASA-e Lika Guhathakurta je kazao da se zahvaljujući sondama sada može "letjeti oko Sunca kako bi se vidjelo šta se događa iza horizonta, ali bez izlaska iz kancelarije".On je istakao da je najznačajnije to što je od sada moguće da se vidi šta se događa na strani Sunca koja bez sondi nije bila dostupna očima naučnika.

Galerija